DVJ Insights’ Brand Growth Event op 30 september: Schrijf je nu in!

Topsprekers geven hun visie op merkgroei en data-driven decision making. Inclusief resultaten van Europees onderzoek onder 2.000 marketeers.

DVJ Insights organiseert op donderdag 30 september aanstaande de vijfde editie van het Brand Growth Event. Het event, met vorig jaar Mark Ritson en Les Binet in de hoofdrol, is opnieuw geheel digitaal te volgen. Internationale topsprekers uit de praktijk en wetenschap delen hun visie op merkgroei in relatie tot het thema van dit jaar: Data-Driven Decision Making. Met case studies van Facebook en Domino’s. Daarnaast worden als vanouds de resultaten van het Brand Growth onderzoek gepresenteerd. Nieuw dit jaar is dat het jaarlijkse onderzoek onder marketeers is uitgevoerd in 10 Europese landen, onder 2.000 professionals.

Na 2 uur ben je op de hoogte van de meest recente inzichten en learnings omtrent merkgroei in een data-gedreven wereld.

Konstanze Fichtner, Marketing Science Partner bij Facebook, deelt de rol van data-driven decision making binnen een van de grootste techbedrijven ter wereld. Als Marketing Science Partner is Konstanze verantwoordelijk voor Client Measurement in de DACH-regio, waarbij ze zich ontfermt over belangrijke klanten in Europa, evenals strategische projecten en Marketing Science-industrie-samenwerkingen in Duitsland.

Pat Nestor, Group Head of Strategy & Insights bij Domino's zal vertellen over de rol van data-driven decision making binnen Domino's. Samen met Nicky Claeys, Chief Commercial Officer Europe bij Domino's, geven zij een kijkje geven in de merkgroei van een van de grootste en bekendste restaurantketens wereldwijd.

Prof. dr. Jaap Wieringa, hoogleraar Marketing Research in Business aan de vakgroep Marketing van de Rijksuniversiteit Groningen, deelt de belangrijkste lessen uit de wetenschap over merkgroei en de rol van data binnen marketing. Jaap is daarnaast onderzoeksdirecteur van het Customer Insights Center (RUGCIC), en heeft ruime ervaring in het lesgeven op alle academische niveaus en aan professionals. In 2009, 2010 en 2019 won hij de prijs 'Beste Docent van het jaar' van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde.

Brand Growth Study

Jori van de Spijker, recentelijk uitgeroepen tot Insights Professional van het jaar, neemt je mee in de belangrijkste resultaten van de Brand Growth Study. Zo is er in het onderzoek aandacht voor wat marketeers verstaan onder Data-Driven Decision Making, wat de belangrijkste KPI’s en drijvers zijn voor merkgroei, en wat het verschil is tussen de ‘winners’ (bedrijven die omzetgroei realiseren) en de ‘losers’ (bedrijven die geen omzetgroei realiseren). Aanvullend op dit kwantitatieve onderzoek voert DVJ Insights het hele jaar door honderden visiegesprekken met Chief Marketing Officers en Insights Managers over wat er speelt in de praktijk.

Thema Data-Driven Decision Making

De keuze van het thema is gebaseerd op eerdere Brand Growth edities en diverse onderzoeken met marketingorganisaties als NIMA, Adformatie, Logeion en IAB Nederland. Data-gedreven besluitvorming wordt door marketeers gezien als een van de belangrijkste uitdagingen. Er lijkt een frictie zichtbaar: enerzijds meer en meer geautomatiseerde (marketing) processen gebaseerd op data, en anderzijds de beweging dat merken steeds menselijker zouden moeten worden.

Aanmelden voor het event kan via de website.

Plaats als eerste een reactie