Waarom een cookieless omgeving zo slecht nog niet is

De afschaffing van 3rd party cookies maakt het moeilijker om je audience te identificeren. Identity resolution vormt de oplossing.

Identity resolution; een handleiding

Het begrijpen van je doelgroep is de sleutel tot het verkopen van een product, verhaal of idee. Marketeers weten dit als geen ander. Echter zorgt de aanstaande cookieless omgeving voor een afname in mogelijkheden voor uitgevers om hun audience te identificeren. Dit is problematisch, want met zoveel content kanalen en uitgevers wordt het lastiger om je te onderscheiden van de massa en om je doelgroepen op de juiste manier te bereiken. Het wordt lastiger om verbinding te maken.

Er is een oplossing voor dit probleem: identity resolution. In dit whitepaper leggen we de werking, resultaten en mogelijkheden uit. Dus pak een kop koffie, ga zitten en lees verder.

We beginnen bij het begin: wat is identity resolution?

Identity resolution zorgt voor een blijvende herkenning van klanten; het creëert een samenhangend beeld van de personen in je doelgroep op de verschillende transactionele touchpoints. Dit wordt gedaan door offline en/of online data dat is gegenereerd tijdens de marketing journey te verzamelen en deze informatie met elkaar te combineren. Deze verschillende informatiestromen worden aan elkaar gekoppeld in een cross-device grafiek; de identity graph.

Identifiers die afkomstig zijn van verschillende offline en online platforms kunnen aan elkaar worden gekoppeld om de klantidentiteit te bepalen. Hierdoor is het mogelijk om inzichten te verkrijgen, en om targeting en personalisatie op gebruikersniveau toe te passen. 

Met identity resolution worden anonieme gebruikersprofielen gegenereerd en kunnen deze worden geactiveerd in verschillende marketingplatforms. Het is mogelijk om de klant effectief te volgen tijdens de multi-channel marketing journey, de merkbeleving consistent te houden en om meer inkomsten te genereren. Uitgevers en marketeers kunnen niet alleen een beeld opbouwen van hun klanten als individu, maar weten nu ook hoe, waar en wanneer ze hen kunnen bereiken.

Op deze manier wordt het (weer) mogelijk om:

  • Klanten te identificeren,
  • De advertentieruimte met extra datasegmenten te verrijken,
  • Content effectief te personaliseren,
  • Adverteerders betere targeting, meet en attributie mogelijkheden te bieden,
  • Betekenisvolle relaties met klanten te creëren en met merken nieuwe bedrijfsmodellen op te zetten,
  • Doelgroepen te bereiken die je bestaande websitebezoekers weerspiegelen,
  • Je audience, dankzij integraties met bijvoorbeeld Facebook en Google, beschikbaar te maken buiten je netwerk,
  • Privacy te waarborgen, want met identity resolution is het mogelijk om een ​​privacy-compliant beeld van een klant op te bouwen.

Het is nu duidelijk wat identity resolution is en wat het je kan bieden. Maar wat is de exacte werking van identity resolution? En welke resultaten brengt het? Dit lees je in de uitgebreide versie van deze whitepaper over identity resolution. Deze is beschikbaar via onze website

Plaats als eerste een reactie