Swocc legt meerwaarde van AR voor merkcommunicatie onder de loep

Augmented Reality (AR) is nog volop in ontwikkeling. Swocc brengt in kaart wat marketeers ermee kunnen.

Augmented Reality (niet te verwarren met virtual reality)
Shutterstock

Wat zijn de mogelijkheden? Hoe effectief is het? En voor welke doelgroepen is deze technologie geschikt? Swocc (wetenschappelijk onderzoek naar commerciële communicatie), bekijkt de relatief nieuwe technologie van Augmented Reality, door de ogen van de marketeer en brengt de meerwaarde voor merkcommunicatie in kaart. De bijbehorende Swocc-publicatie 82 wordt op 4 maart gepresenteerd.

5 vragen

Anne Roos Smink, die het onderzoek uitvoerde, beantwoordt in de publicatie vijf vragen:

  • Wat is Augmented Reality?
  • Wat zijn de mogelijkheden van Augmented Reality voor marketingcommunicatie?
  • Wat zijn de effecten en meerwaarde van Augmented Reality voor consumenten?
  • Wie gebruiken Augmented Reality apps?
  • Hoe ziet de toekomst van Augmented Reality eruit?

Bovendien eindigt zij met een checklist voor marketing- en communicatieprofessionals die antwoord dient te geven op de vraag of AR iets voor hun merk zou kunnen betekenen, waar aan gedacht moet worden bij de creatieve invulling van de AR ervaring en waar rekening mee moet worden gehouden in de uitvoering.

 

Later deze week volgt een uitgebreide toelichting van Smink op het onderzoek.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie