5 redenen waarom je nu moet starten met het gebruik van online marktonderzoekstools

Online marktonderzoekstools kunnen tegenwoordig meer dan je denkt

DIY Research: Direct toegang tot 250.000 respondenten
Dankzij deze Do It Yourself (DIY) onderzoekstool is marktonderzoek van betrouwbare kwaliteit nu toegankelijk en betaalbaar voor iedereen

Gebruik jij online onderzoekstools om snel antwoord te krijgen op vragen over je markt, concurrentie of consumenten? Of laat je dit liever over aan een professioneel bureau? Natuurlijk zijn er onderzoeken die te complex zijn om zelf uit te voeren, maar met de nieuwe generatie online onderzoekstools is er meer mogelijk dan je denkt.

Waren de eerste tools van 10 jaar geleden nog vooral om snel en eenvoudig vragenlijsten op te stellen, met de tweede generatie was het al mogelijk om analyses uit te voeren met behulp van rapportages in gebruiksvriendelijke dashboards of automatisch geproduceerde rapporten. Inmiddels zijn we nog een stap verder en is ook het uitzetten van een vragenlijst onder de juiste doelgroep iets wat je eenvoudig zélf kunt doen.

Internationaal onderzoeksbureau Ipsos lanceerde vorige maand een online marktonderzoekstool die direct toegang biedt tot een professioneel beheerd onderzoekspanel bestaande uit 250.000 respondenten. Dankzij deze Do It Yourself (DIY) onderzoekstool is marktonderzoek van  betrouwbare kwaliteit nu toegankelijk en betaalbaar voor iedereen; voor kleinere bedrijven met een beperkt onderzoeksbudget maar ook voor grote organisaties die agile willen werken en marktonderzoek voor veel meer (marketing) medewerkers toegankelijk willen maken.

De tool biedt een aantal unieke voordelen die online marktonderzoekssystemen tot nog toe niet boden:

1. Je krijgt direct toegang tot een grote poule aan respondenten

Zoals gezegd: met een paar klikken selecteer je jouw doelgroep binnen het geïntegreerde kwaliteitspanel bestaande uit 250.000 respondenten en zet je je onderzoek direct uit. Respondenten in dit professionele panel zijn geen ‘survey jagers’. De panels worden professioneel beheerd zodat wordt voorkomen dat dezelfde mensen te vaak worden geïnterviewd of dat ze te veel gewend raken aan een soort enquête of productcategorie. Slechte of inactieve panelleden worden uit het panel verwijderd en de identiteit van de panelleden wordt altijd geverifieerd.

2. Je beschikt over uitgebreide mogelijkheden om zelf goede samples te definiëren

Je kunt zelf vrij simpel je steekproef (sample) definiëren. Wil je mannen of vrouwen? Van welke leeftijd? In welke sector moeten ze werkzaam zijn? Binnen welke productgroep? De mogelijkheden nemen toe naarmate deze functie wordt doorontwikkeld. En als je hele specifieke wensen hebt qua doelgroep kunnen die worden ingebouwd. 

3. Je kunt zelf snel onderzoek doen in meerdere landen

De geïntegreerde panels kennen een internationale samenstelling. Dit maakt het mogelijk om onderzoek te doen in verschillende landen. De resultaten zijn vaak al binnen 24 uur beschikbaar.

4. Support van research professionals is op afroep beschikbaar

Als je er zelf niet uitkomt, kun je via de ingebouwde chat of per mail de hulp inroepen van Ipsos’ onderzoeksexperts van over de hele wereld. 

5. Je profiteert van alles in één tool

De tool ondersteunt alle facetten van het onderzoeksproces van datacollectie tot analyse en rapportage:

  • Je krijgt de mogelijkheid om professionele surveys te bouwen, dankzij de keuze uit verschillende vraagtypen, routing opties, survey logica et cetera.
  • Je hebt de mogelijkheid om visuals toe te voegen aan je vragenlijsten. 
  • Resultaten ontvang je via gebruiksvriendelijke dashboards of automatisch gegenereerde rapporten.
     

Meer weten?

Ben je nieuwsgierig geworden naar wat er mogelijk is met de Ipsos online onderzoekstool ‘DIY Research’? Lees hier dan alles over op onze website of neem contact met Eric.Landwaart@ipsos.com, 06 51 44 63 10. 

Over Ipsos

In onze wereld van snelle veranderingen is de behoefte aan betrouwbare informatie om zelfverzekerde beslissingen te nemen nog nooit zo groot geweest. Daarom bieden onze marktonderzoekers betrouwbare inzichten in mensen, markten en de maatschappij. Zo kun jij  sneller, slimmer en gedurfder handelen.
Want uiteindelijk geldt:
‘you act better when you are sure’. 
https://www.ipsos.com/nl-nl

Plaats als eerste een reactie