#nlstartop

In welke branches is de koopintentie het hoogst? En hoe ziet dit eruit in de nabije toekomst?

Mediagebruik

Tijd voor een positief geluid

Met #nlstartop deelt DPG Media positieve verhalen in vertrouwde nieuwsomgevingen. Inspirerend voor de lezer en een mooi podium voor ondernemers. #nlstartop is een initiatief van ADR Nieuwsmedia, IndeBuurt, de Ondernemer en de online platformen van DPG Media, zoals Intermediair en Tweakers.

Om te bepalen wat er nu écht speelt bij onze lezers hebben wij onderzoek gedaan naar hun oriëntatie- en aankoopgedrag en bestedingsintentie. Hierdoor vormen we een 360-view van de consument. We weten wat ze beweegt en waar hun behoefte ligt. 

Bekijk hier de resultaten van het onderzoek

Juist nu is communicatie van groot belang

In het onderzoek zien we in alle onderzochte branches een hoog percentage van orriëntatie. Juist in deze fase is het belangrijk om als merk de consument te inspireren en informeren over de mogelijkheden van jouw product/dienst. Helemaal als je ziet dat in het onderzoek de daadwerkelijke aankoopintentie iets achterblijft ten opzichte van de hogere orriëntatie. Om de overgang van orriëntatie naar aankoop zo klein mogelijk te maken, is advertising of branded content een ideale oplossing.

Plaats als eerste een reactie