538 maakt radio on demand

Met een nieuwe app wil de zender inspelen op de veranderende mediaconsumptie.

  • Design
  • 5 October 2017
  • Redactie Adformatie

Deze app biedt een mobile first verschijningsvorm van radio. De app-gebruiker kan schakelen tussen liveradio en on demand, TV 538, een eigen muziekplaylist, de negen digitale stations en alle hoogtepunten van 538. 

Jeroen de Bakker – CMO Brand & Online Talpa Radio: 'De behoeftes van de 538-luisteraar veranderen niet, maar het gedrag en de wijze van mediaconsumptie wel. Live naar de radio luisteren is met 144 minuten per dag (oftewel 76 procent) de grootste audiobron, gevolgd door de muziekdiensten met 12 procent luisteraandeel per dag, blijkt uit onderzoek van NLO. Wel zien we een verschuiving naar online luisteren en online videoconsumptie. 538-fans bepalen steeds vaker zelf waar en wanneer ze intunen en nu steeds meer gebruikers onbeperkt mobiele data hebben wordt er onderweg veel meer live radio geluisterd. Met de nieuwe app biedt 538 een compleet nieuwe vorm van radio.'

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie