AH Kristalglazen populairste spaaractie afgelopen jaar

52% van de Nederlanders doet mee aan hardwarenspaaracties.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

GfK vroeg bijna 25.000 consumenten of ze wel eens meedoen aan spaaracties van hardwaren, zoals handdoeken, glazen en pannen.

In het afgelopen jaar heeft 52 procent van de Nederlanders van 15 jaar en ouder meegedaan aan één of meerdere spaaracties van hardwaren bij onder andere supermarkten, drogisterijen en benzinestations.

Van de mensen die mee hebben gedaan aan één of meerdere spaaracties, spaart 57 procent voor zichzelf. 52 procent van de deelnemers aan spaaracties blijkt (ook) voor iemand anders te sparen.

Het onderzoeksbureau noemt het opvallend dat minder dan de helft van de spaarders overgaat tot het inleveren van de volle spaarkaarten en de daadwerkelijke aankoop van de producten.

Veel vrouwen

Het blijkt dat bovengemiddeld veel vrouwen meedoen met spaaracties. Ook hoogopgeleiden en mensen met een hoog inkomen zijn ten opzichte van totaal Nederland (15+) bovengemiddeld vertegenwoordigd in de groep spaarders.

De grootste groep spaarders zijn mensen met middelhoge opleidingen en/of inkomens.

Relatief jong

‘Sparende’ personen zijn relatief jong van leeftijd. Een kwart van alle ‘sparende’ personen is jonger dan 29 jaar. Voor de groep 65+ers geldt juist het tegenovergestelde: deze groep is ten opzichte van de gemiddelde Nederlander ondervertegenwoordigd binnen het profiel van de spaarder.

Populaire spaaracties

De Albert Heijn Kristalglazen actie is op basis van het aantal deelnemers de succesvolste spaaractie van hardwaren in het afgelopen jaar.

Albert Heijn wist met deze actie bijna vier keer zoveel mensen aan het sparen te krijgen dan de nummer 2 in de lijst, de handdoekenspaaractie van Etos.

De top 5:

Albert Heijn: Spaaractie Kristalglazen

Etos: Spaaractie Handdoeken

Plus: Spaaractie Fontignac Pannen

Albert Heijn: Spaaractie Handdoeken

C1000: Spaaractie Keukenmessen

Dit onderzoek is online uitgevoerd door GfK onder 23.884 respondenten (15 jaar en ouder). Het veldwerk liep van 18 maart t/m 15 april 2015.  In het onderzoek is een selectie van de grootste hardwaren spaaracties van supermarkten, drogisterijen, groothandels en tankstations in het afgelopen jaar meegenomen. Spaaracties voor onder andere boodschappenpakketten en dagjes uit zijn in de analyse buiten beschouwing gelaten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie