Amma wijzigt categorieën

De belangrijkste mediavakprijs schrapt de categorieën Beste Mediastunt en Beste Single Mediastrategie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De MWG heeft het aantal categorieën bij de Amma&;s aangepast van 12 naar 10. De categorieën Beste Mediastunt en Beste Single Mediastrategie komen te vervallen.

Daarnaast worden de twee onderzoekscategorieën Hans du Chatinier voor professionals en studenten, gecombineerd tot één onderzoeksprijs.

Nieuw
De MWG introduceert ook een nieuwe categorie: Beste Creatieve Gebruik van een Medium. Cases waarin een mediumtype op een onderscheidende en effectieve manier is ingezet, kunnen in deze categorie worden ingezonden.

Ook nieuw
Vanaf nu dienen media-exploitanten die in aanmerking willen komen voor de titel Media-exploitant van het jaar, hun case moeten inzenden. Tot nu toe werd de winnaar in deze categorie bepaald door de hoogste gemiddelde waardering uit een online enquête onder mediabureaus en adverteerders. De resultaten van dit online onderzoek zullen blijven meetellen, maar daarnaast gaat de jury de ingezonden case beoordelen.

De wijze van jurering bij de overige categorieën blijven ongewijzigd.

Dit zijn de vanaf nu de 10 AMMA categorieën:
Beste Mediastrategie
Beste Interactieve Mediastrategie
Beste Creatieve Gebruik van een Medium (nieuw!)
Beste Media-innovatie
Mediabureau van het jaar
Media-adverteerder van het jaar
Media-exploitant van het jaar (veranderd!)
Hans du Chatinier-prijs (aangepast!)
Carl Lipp-prijs
YIM Mediatalent van het jaar

De inzendmogelijkheid voor de Amma&;s loopt van maandag 20 januari tot en met vrijdag 21 februari 2014. Informatie over criteria, richtlijnen en voorwaarden zijn te vinden.

De uitreiking vindt net als in 2013 plaats in het DeLaMar Theater in Amsterdam, en wel op woensdag 28 mei.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie