Axe zet zelfvertrouwen bij jongens centraal in campagne voor bodyspray

‘You’re Gold’ moet bodyspray populair maken bij jongeren wereldwijd

  • Design
  • 9 January 2018
  • Redactie Adformatie

Deodorantmerk Axe wil bodyspray populair maken onder jongeren en komt daarom met een nieuwe campagne. In de wereldwijde actie ‘Your’re Gold’ (ontwikkeld door het Nederlandse bureau 72andSunny Amsterdam) staat zelfvertrouwen centraal.

Als je maar zelfvertrouwen hebt
‘Als een unieke persoonlijkheid je hot maakt, maakt zelfvertrouwen je puur goud’, aldus Axe. In de campagne is de Axe Gold bodyspray hét wondermiddel dat jongens zelfvertrouwen geeft. Het maakt niet uit in welke benarde situatie je terecht komt, als je maar zelfverzekerd bent. Dan ben je ‘goud’ (en kun je rekenen op verliefde blikken van meisjes).

In de onderstaande filmpjes zie je jongens in gênante, onverwachte situaties. Dankzij hun zelfvertrouwen en lekkere geur komen ze toch goed voor de dag. De video’s, bewegende plaatjes en foto’s zijn speciaal gemaakt voor Snapchat, Instagram, YouTube en Facebook, omdat dit de media zijn waar de doelgroep zich bevindt. Zitten de scenario’s vol met verwijzingen naar memes, sport en games die jongeren wereldwijd moeten aanspreken.

Manier om naar het leven te kijken
Creatief directeuren Laura Visco en Adam Koppel zijn verantwoordelijk voor de campagne, die komende lente overal ter wereld te zien is. Volgens hen is 'You're Gold' niet zomaar een slogan maar 'een manier om naar het leven te kijken'. In het persbericht zegt het duo: 'Wij willen jongens aanmoedigen zelfverzekerd te zijn en tegenslagen met zelfvertrouwen tegemoet te treden.’

Internationaal vice president Rik Strubel van Axe: ‘De nieuwe generatie weet niet wat de voordelen zijn van bodyspray. De laatste keer dat we het over de voordelen van dit product hadden, waren ze nog niet eens geboren. Voor alle generaties geld: zelfvertrouwen is belangrijk. Hoe je je voelt en hoe je ruikt spelen een grote rol bij hoe je je gedraagt, zeker als je je in een benaderde situatie bevindt.'

Axe richt zich sinds 2016 meer op zelfvertrouwen bij mannen. Dat doet het merk met de slogan 'Find your magic' en de bijbehorende merkcampagne.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie