Digital Design Case: Open Wear

Prijswinnend sportswear platform verstevigt sales en merk

  • Blog
  • 21 February 2018
  • Redactie Adformatie

Open Wear is een collectief skiërs en snowboarders, dat betaalbare sportswear aanbiedt met een focus op kwaliteit, duurzaamheid en transparantie. Build In Amsterdam werd gevraagd een e-commerce platform te ontwikkelen, die de merkwaarden tot in de laatste pixel uitdragen. Je kan er op een intuïtieve manier shoppen, inclusief 360° viewer, eenvoudige checkout, visueel georiënteerde stories en een reward systeem voor de community. De komende tijd wordt het verder ontwikkeld.

Martijn Jegerings, Co-founder van Open Wear over de resultaten: "We zien dat de omzet enorm is gestegen en de verkopen via mobiel zijn verviervoudigd. Daarnaast merken we nu al dat de perceptie van ons merk enorm in waarde is gestegen.”

Het platform werd Site of the Day bij Awwwards, CSS Design Awards en Mindsparkle Mag en genomineerd voor ‘E-commerce Platform Of The Year’ bij Awwwards.

Bekijk het project op: www.open-wear.com

Credits
Concept, design en productie: Build In Amsterdam

Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het Dutch Digital Design-initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het bijbehorende online dossier, waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.






Tip: submit your work to Dutch Digital Design! 

Check ook de andere digital design cases van Adformatie.
 

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie