Digital Design Case: Porsche24

Design doorgevoerd in details, online en offline versterkt elkaar

Het rijdersprogramma Porsche24 beloont rijders voor elke kilometer. Met de app sparen ze punten met kilometers en activiteiten zoals rijtrainingen, rally’s en trackdays. Die worden omgezet in privileges of badges met beloningen als tickets voor events. Doel is om het rijden met Porsches aan te moedigen met dit platform – en tegelijk een groep Porsche rijders te bedienen die tot voorheen niet bekend waren bij de officiële Porsche dealers.

Daniel Sytsma, Creative Director bij Studio Kraftwerk: "We zien nu al dat ongeveer een kwart van de geregistreerde rijders nog niet bekend waren bij officiële Porsche dealers. Zo ontstaat er een hernieuwde relatie tussen Porsche, de dealers en actieve rijders."

In de toekomst worden we de gamification elementen uitgebreid en wordt samen met de rijders gekeken naar andere manieren om rijden aan te moedigen.

Bekijk het project op: www.studiokraftwerk.com/work/porsche24

Credits
Concept: Kraftwerk Linked by Isobar, Newcraft & PON Porsche Import
Design: Kraftwerk Linked by Isobar
Development: Label A

Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het Dutch Digital Design-initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het bijbehorende online dossier, waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.




Tip: submit your work to Dutch Digital Design! 

Check ook de andere digital design cases van Adformatie.

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie