Genomineerden 50+ Expertise Award

Hertog IJs (Unilever), Transavia.com (Transavia), Calvé Mayonaise (Unilever), Triodos Bank (Triodos Bank) en Nivea Vital (Beiersdorf Nederland) strijden om de 50+ Expertise Award, de prijs voor de reclame-uiting die het best aansluit bij de belevingswereld van 50-plussers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Marktonderzoek van het 50+ Expertisecentrum, uitgevoerd door bureau Veldkamp, en het oordeel van een vakjury hebben deze vijf finalisten opgeleverd. De marketingprofessionals die deelnemen aan het 50+ Event op 7 december aanstaande bepalen wie de winnaar wordt.

De winnaar ontvangt tijdens dit event de eerste 50+ Expertise Award uit handen van juryvoorzitter Chris Fentener van Vlissingen (NCRV). De vakjury bestaat verder uit Mary Hoogerbrugge (FHV BBDO), Nico Hilhorst (M2Media), Carl Rohde (Sign of the Time) en Rob van Vuure (Sanoma Uitgevers).

Uit het grootschalige onderzoek ´50+: speciale communicatie een must?´ is naar voren gekomen welke elementen 50+ers wel en niet waarderen in reclame-uitingen. Zo blijken een enthousiasmerende boodschap en humor goed te werken. Daarnaast geeft de 50+er aan zich te willen herkennen in een uiting. Men wil geen bekende Nederlanders zien, maar 'gewone' mensen die een afspiegeling zijn van de maatschappij. Ook vaagheden worden niet gewaardeerd. Reclame moet snel te begrijpen en informatief zijn, en bij voorkeur het product tonen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie