Made with Love in tijden van crisis

(ES) Spaans schoenenmerk Wonders gooit nationale trots en ambachtelijk handwerk in de strijd tegen de malaise.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Paula Sanz voor Wonders

In een land waar ambachtslieden massaal met lege handen staan is het misschien een moeilijke slogan: ‘Made with love in Spain’. Toch lijkt propositie van het Spaanse schoenenmerk Wonders juist nu de spijker op de kop te slaan.

Als je aan de grond zit, heb je iets nodig om trots op te zijn. En dat zijn de Juans en Carmens in de werkplaats van Wonders. Op YouTube is hun werk te bewonderen. ‘Wat leuk om te zien hoe die schoenen gemaakt worden’, reageren lezeressen op een blogpost van een Elle redacteur over het making-of-filmpje.

Vakmanschap is Meesterschap
Het filmpje is een soort ‘Vakmanschap is meesterschap’, maar dan met Spaanse gitaar en schoenendozen. De Spaanse signatuur slaat in deze barre tijden net zo goed aan bij Spanjaarden als op de buitenlandse markt. Normaal gesproken zal een Spanjaard zich eerst Catalaan of Andalusiër voelen, en dan pas Spaans. Maar crisis voedt blijkbaar de behoefte aan meer eenheid.

Campagne in 2010 met paella-connotatie. Bureau: Imaginarte

gaat dan ook volop door met het nationalistische thema. Dit keer met kunstenares Paula Sanz. Haar missie is ‘om het vooroordeel te doorbreken dat nauwgezet naaldwerk niet samen zou kunnen gaan met een gevoel van stijl’.

Kortom: handenarbeid kan best hip zijn. En dat Paula Sanz met de nieuwe Wonders-campagne, waarin Made with love in Spain nog eens onderstreept wordt. Maar dan met liefdevol handwerk. Net zoals Juan en Carmen dat doen in de fabriek.
Zolang ze hun baan nog hebben.

Bron:,

Juan en Carmen aan het werk – bureau: Imaginarte

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie