Modemerken verhogen hun engagement met nieuwe talenten. Fashion Friday #13

Modemerken verhogen hun engagement met nieuwe talenten, millennial hero’s en feestdagen. Beste prestaties door Josh V, Converse, Hunkemoller en Hilfiger (Social War / Week 13)

  • Design
  • 15 April 2016
  • Richard Derks

In ons wekelijkse Social War onderzoek meten en analyseren wij het online engagement onder meer dan 70 modemerken. De vier online winnaars van de afgelopen week zijn:

  • Converse
  • Josh V
  • Tommy Hilfiger
  • Hunkemöller


Converse
Als er één merk is dat creatief omgaat met de de laatste ontwikkelingen, opkomende artiesten, de nieuwe generatie en de laatste apps dan is het Converse wel. Constant in beweging met de laatste ontwikkelingen. 

Converse heeft lef en durft ook deze keer weer buiten de lijntjes te kleuren. Zij doet dit in haar laatste campagne . Het Amerikaanse sportmerk gaat een samenwerking aan met de Spaanse street artist “ El Arte Es Basura” (Art is trash). 

Converse laat deze populaire kunstenaar volledige zijn eigen gang gaan in een gigantisch en vooral verlaten hotel aan de prachtige Kroatische kust. Hiervoor gebruikte hij 500 liter verf, 942 kilo vuilnis en 360 meter tape. Hiermee verfde hij in 25 uur meer dan 6000 vierkante meter van het hotel en creëerde hij 133 ‘nieuwe’ hotelgasten. Converse toont lef door de samenwerking met de relatief onbekende Spanjaard aan te gaan en een nieuwe rijzende ster weer een podium te bieden. Bijna vanzelfsprekend is het weer een gouden greep die Converse de engagement-winnaar van deze week maakt met een engagement stijging van meer dan 210%.

Josh V
Het Nederlandse modemerk Josh V maakt zich samen met haar achterban klaar voor de aankomende Koningsdag. Zeker voor haar relatief jonge achterban is dit een grote dag en Josh V springt hier slim op in.

Allereerst is de keuze voor de aankomende Koningsdag een teken dat Josh V haar achterban goed begrijpt. De jongere dames willen er natuurlijk piekfijn uit zien in hun oranje outfit. Josh V grijpt dit moment dankbaar aan om een tweetal campagnes uit te rollen.

In de aanloop naar Koningsdag geeft Josh V in samenwerking met Fashionchick een goodiebag weg waarmee de dames tijdens Koningsdag het mooist voor de dag kunnen komen. Hiermee combineert het merk een tweetal engagement-toppers. Het verdubbelt het bereik door de achterban van Fashionchick erbij te betrekken én zet het een winactie in. De post doet het daardoor ontzettend goed met 165 likes, 12 shares en 41 reacties. Met deze campagnes weet Josh V haar engagement te laten stijgen met 170%.

 


Tommy Hilfiger
Tommy Hilfiger toont aan dat ook zij de millennial generatie goed begrijpt. Zij maakt in haar laatste campagne gebruik van (bij vele ‘ouderen’ onbekende) millennial idolen. De modellen Hailey Baldwin, Luka Sabbat and David Bywater zijn de nieuwe ‘cool kids’ en bij de jongere generatie mateloos populair. Maar niet alleen de modellen zijn millennial hero materiaal. Ook de jonge fotograaf, Bryant Eslava, is een ware millennial held. Het engagement van Tommy Hilfiger stijgt door deze posts met bijna 150%.

Omdat we nooit te oud zijn om te leren zetten wij Tommy Hilfiger’s ‘millennial hero’s’ even voor je in de spotlight:

Hailey Baldwin

Luka Sabbat

David Bywater

Bryant Eslava

Hunkemöller
1 april is de dag van de lach. Menig merk wil hier op inhaken, maar dit blijkt niet altijd even succesvol. 


Dit jaar weet Hunkemoller dit succesvol in te zetten met een Facebook over een nieuwe BH. Een opblaasbare BH in dit geval. Met de posting weet het Nederlandse lingeriemerk de lachers op haar hand te krijgen en direct haar engagement te verhogen met meer dan 145%. 

Met de eerste posting weet Hunkemöller 762 likes en 68 shares op te strijken.

Op 1 april zelf komt Hunkemöller met haar grap naar buiten en ook hiermee weten zij weer 624 likes en 13 shares van hun achterban binnen te slepen.

Wil je meer weten over Social War?
Neem dan contact met ons op via 020 – 693 3131 of .
Meer informatie kun je ook vinden op

REMARK: Social War meet de kracht van social media engagement bij meer dan 70 fashion merken. Het meet het actuele aantal fans op Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat en YouTube. Daarbij monitoren wij het engagement die merken met hun achterban hebben. Dit betekent dat de kracht, impact en kwaliteit van de verschillende merken gemeten kan worden en de impact hiervan tussen grote en kleinere merken vergeleken kan worden. Het is goed om te weten dat kleinere merken soms beter presteren dan gigantische mainstream merken.

Advertentie