Premium

Mona heeft nieuwe verpakking en maakt 'statement': 'Houd een plekje vrij voor elkaar'

Het toetjesmerk is van mening dat we - in alle drukte - soms vergeten te genieten.

  • Design
  • 6 February 2018
  • Claartje Vogel

Toetjesmerk Mona presenteert een nieuwe campagne en een re-design van de verpakkingslijn. In de nieuwe actie draait het om tijd voor mensen om je heen.

Tijd voor elkaar en voor toetjes
Emilie Heesters (brand leader bij Mona) legt uit wat de gedachte achter de campagne is: 'In alle drukte vergeten we soms te genieten, terwijl ongedwongen momenten met elkaar het leven leuker maken. Vooral als mensen dan ook nog een toetje delen.'

'We worden blijer van écht delen'
Bureau Selmore ontwikkelde de campagne. Dit bedrijf maakte eerder de kleipoppetjes-campagne met Sjors & Jacques. In de nieuwe commercial staan geen poppetjes, maar juist echte mensen centraal. In het begin van de video zie je een meisje dat op Instagram een foto van haar toetjes deelt.

'We delen wat af', zegt de voice-over. 'En dat is eh... leuk. Maar we worden nog blijer als we dingen écht delen.'

Vervolgens zie je allerlei families en vriendengroepen die samen een toetje delen.

Statement
Creatief directeur Jakko Achterberg vindt 'Hou een plekje vrij voor elkaar' 'best een statement' voor het toetjesmerk. Achterberg: 'Daarom verpakken we die boodschap op een zachte manier. Samen met regisseur Arne Toonen hebben we een pastelkleurenpakket samengesteld geïnspireerd op de toetjes van Mona.'

De verpakking van die toetjes ziet er vanaf nu een beetje anders uit. Zoek hieronder de verschillen.

Mona-glimlach
De ontwerpers van Design Bridge hadden de opdracht 'zet één krachtige Mona-familie neer'. De verpakkingen van de verschillende toetjes lijken nu meer op elkaar en het logo is gespiegeld. Daarnaast is 'de Mona-glimlach' nadrukkelijker aanwezig op de pakken.

Bas van Herten van Design Bridge: 'Die glimlach is de perfecte verbintenis tussen de merkpersoonlijkheid, de voordelen van het product en het samen genieten. Simpel in zijn vorm, helder in zijn boodschap en uniek voor Mona.'

Cadeauboxen met tafelplakkers
Bij de campagne hoort ook een actie met cadeauboxen. Mona deelt dozen uit waar naast toetjes ook zogenaamde 'tafelplakkers' in zitten. Dat zijn kaartjes met vragen, to-do’s en dilemma’s waardoor mensen langer aan tafel blijven zitten en nog meer met elkaar gaan delen.

premium

Registreer en probeer 1 maand gratis

Om dit artikel te kunnen lezen heb je een Premium account nodig. Registreer nu en probeer de eerste maand gratis.

Probeer 1 maand gratis Abonneer direct
Advertentie