Omzetexplosie Britse PR-bureaus dankzij dot.comsector

Gouden tijden voor Britse communicatiebureaus die werkzaam zijn voor hi-techbedrijven. Volgens het blad PR Week UK kende de top-tien in dit segment vorig jaar een gemiddelde omzetstijging van dertig procent. De gezamenlijke inkomsten van de grootste tien bureaus uit dot.combedrijven bedroeg in 1999 49,5 miljoen pond (fl.175 miljoen).

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Shandwick voert de top-tien aan met een omzet uit dot.comklanten van 8 miljoen pond (fl. 28,3 miljoen). Het gespecialiseerde Text 100 is met een tweede plaats (omzet 7,5 miljoen pond/fl. 26,5 miljoen) de grootste hi-tech specialist. Bureaus als Hill and Knowlton en Brodeur Worldwide verdienden vorig jaar meer dan 5 miljoen pond (fl. 17,7 miljoen) in de hi-techbranche. Volgens PR Week UK was 1999 mede vanwege de ontwikkelingen op het gebied van internet en mobiele telefonie een van de meest lucratieve jaren voor de Britse PR-branche. Van de vijftig grootste bureaus verdienden er 31 ruim dertig procent meer dankzij hun klanten in de hi-techsector.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie