Toyota presenteert nieuwe merkidentiteit in Europa

De Japanse onderneming transformeert van autoproducent naar mobiliteitsbedrijf.

Toyota introduceert een nieuwe merkidentiteit in Europa

Toyota presenteert een nieuw ontworpen 2D merklogo en vernieuwde typografie. Deze nieuwe merkidentiteit, ontwikkeld door The&Partnership moet een nieuw tijdperk inluiden voor Toyota vanwege de transformatie die de Japanse onderneming zegt door te maken: van autoproducent naar mobiliteitsbedrijf. Bij de ontwikkeling van de nieuwe merkidentiteit geeft Toyota aan dat het rekening heeft gehouden met de steeds diverser wordende klantengroep, die op zoek is naar een groeiend aanbod van mobiliteitsproducten en diensten. De aanpassing in Europa volgt Noord-Amerika op, dat in 2018 al overgegaan is naar de nieuwe merkidentiteit. 

Merkidentiteit draait om eenvoud

De nieuwe merkidentiteit van Toyota komt naar voren in zowel de fysieke als digitale contactmomenten met klanten en draait volgens het mobiliteitsbedrijf om eenvoud. Het merk noemt de volgende vier basisprincipes die ten grondslag liggen aan de nieuwe identiteit: vooruitstrevend, ‘mobile ready’, meer premium en consistentie.

Digitaliserende samenleving

Het nieuwe merklogo van Toyota heeft een 2D-design en de merknaam Toyota eronder is verdwenen. Met het vernieuwde logo wil het Japanse bedrijf modern ogen en eenvoud en transparantie uitstralen om beter aansluiting te vinden bij de digitaliserende samenleving.

Toyota gebruikt het nieuwe logo voortaan bij alle communicatie. Voor de modellen wordt het huidige logo no gebruikt. De merkidentiteit van Toyota dealers blijft de komende jaren gehandhaafd.

Typografie

De nieuwe merkidentiteit gaat gepaard met de nieuwe typografie Toyota Type, die volgens de autobouwer multifunctioneel is voor zowel online als offline omgevingen. Toyota geeft aan dat de aanpassingen een grote stap zijn in de digitale voorbereidingen die het merk treft op weg naar een verdere uitbreiding van zijn Europese online retail.

Nieuwe Toyota Yaris Hybrid

‘De nieuwe merkidentiteit is ontwikkeld met het oog op morgen’, vertelt Didier Gambart, vice president Sales, Marketing & Customer Experience bij Toyota Motor Europe. ‘Hierbij lag de focus op het mogelijk maken van steeds betere klantrelaties. Op die manier houden ze gelijke tred met onze uitbreiding van elektrische voertuigen, mobiliteitsdiensten en online retail. Onze klanten kunnen de nieuwe merkidentiteit voor het eerst ervaren bij de introductie van de nieuwe Toyota Yaris Hybrid.’

Lees ook: Smarthouse produceert Europese campagne voor Toyota

Voor de nieuwe rubriek MerkManie is Adformatie op zoek naar mensen die de afgelopen tijd een nieuw merk hebben ontdekt dat indruk maakte. Voel je je aangesproken? Mail ons dan!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie