Antireclame voor kranten

Over het foute van Goed Volk is al voldoende geschreven, Next case.

Helaas hebben we geen rechten meer op deze afbeelding
Adformatie

Zelfs Phillipe Remarque voelt best wel aan wat er mis mee is,ondanks de manhaftige verdediging. Het is onschuldig begonnen. Precies zoals ik vermoedde, goed volk roepen ze in Brabant aan de keukendeur. Maar misschien ligt dat dan toch iets te dicht bij Belgisch Brabant.

Genoeg daarover, want krantenland heeft er een nog een nieuwe krantencampagne bij. Next case. Ik had begrepen dat Rob Wijnberg te ver was gegaan met zijn best heel interessante experimenten met Nrc Next.
Te ver afgedreven van het nieuws, exit Rob Wijnberg. Next moest weer wat meer 'krant' worden.

Nou die hoop is door de nieuwe commercial met het Next-effect stevig de bodem in geslagen. Het is een commercial met een knipoog, maar dan wel een hele flauwe knipoog, naar een commercial voor testeronbommen die geen krant lezen.
Drie bloedmooie modellen passeren een macho die met een spray goochelt en werpen zich op een jongen die de Next zit te lezen. Leuk hè geen Axe-effect, maar een Next-effect.

Wel knap van die meiden dat ze weten wat een krant is. Had ik niet gedacht, want ze zijn zo weggelopen uit Hollands Next Topmodel. U weet wel, zo’n programma waarin leeghoofden leeghoofden jureren.
Lifestyle voor een krant, het is een gevaarlijke route voor een product dan het van de inhoud moet hebben. Waar wil je bijhoren? Leeg Volk of Goed Volk?

Advertentie