Bedrijven onderschatten contentwaarde

De organisatie van content is bij veel organisaties nog niet goed ingericht. Dit heeft negatieve gevolgen voor de effectiviteit van een organisatie, zoals onnodige klantcontacten, hoge kosten per klant en ontevreden klanten. Dit concludeert Atie de heer, directeur-eigenaar van Data Direction, in haar boek Content organizing in de praktijk.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Veel organisaties onderschatten de waarde van content bij het streven naar hun doelen, en de kracht van content om van elk klantcontactmoment een waardevol moment te maken.
Content is hét ingrediënt voor elk contact dat een organisatie met haar doelgroepen heeft en de sleutel voor een betere interactie met klanten, stelt De Heer. Door content strategisch in te zetten wordt elke stap in het klantproces ondersteund en krijgt een organisatie meer waarde voor klanten. Met content waarde maken kan alleen met een goede contentstrategie, de juiste contentinstrumenten en een goed uitgebalanceerde contentmanagementorganisatie. 'Een goede contentstrategie is immers hét instrument om prospects te verleiden en klanten te binden.'

Content organizing in de praktijk verschijnt binnenkort in een tweede, herziene editie. In het boek zijn meer dan 150 contacten met bedrijven en organisaties verwerkt tot praktijkcases, methodieken, modellen en de laatste ontwikkelingen op het gebied van contentorganisatie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie