In Brussel verdwijnt een school

De enige Nederlandstalige advertising opleiding in de hoofdstad van België houdt op te bestaan. Dat kan toch niet?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In Brussel verdwijnt een school. Een hele belangrijke. Sint-Lukas Advertising is de enige Nederlandstalige advertising opleiding in de hoofdstad van België en de school houdt op te bestaan.

Ik mocht de laatste studenten van de Master Advertising en Social design jureren. De directie maakt zich er nu vanaf met een deeltrajectje advertising van een halve dag per week binnen de opleiding graphic design. Hierdoor verdwijnt de Masteropleiding helemaal. De argumenten? ‘Het werk van de studenten blijft te conceptueel’ en een quote die het altijd goed doet: ‘Wat jullie maken is niet mooi.’

Beste directeur, uw student heeft het geld en de ervaring niet om de app al te ontwikkelen, de poster voor u in een bushokje te hangen of de spot na uw journaal op tv te tonen. Natuurlijk zijn het in de studietijd nog concepten. (Hoewel een groot deel van de masterstudenten ook projecten heeft gerealiseerd.) Concepten zijn de handelswaar van onze industrie. Beste directeur, durf de potentie eens te zien van al dat talent. Dat is de ongepolijste elite die het straks gaat maken bij creatieve bedrijven in je eigen hoofdstad.

Bij Advertising op de Sint-Lukas is er nog één lichting studenten die nu al weet dat ze hier nooit echt af zal studeren. Die studenten zullen straks zomaar een diploma krijgen zonder beoordeeld te zijn geweest. Dat is alsof je de finale tegen Brazilië moet spelen met Neymar en Fred op de bank, zonder publiek, in hesjes, op een trainingsveld.

Zaterdag 28 juni is de eindejaarstentoonstelling van de masterstudenten Social Design op de Campus Sint-Lukas, Paleizenstraat 70 in Brussel. Ik raad aan om te gaan en de schoolleiding het tegendeel te bewijzen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie