Coolblue ‘zet marketing uit’, verlaagt verkoop door ingestorte productie China

Wat is er aan de hand met Coolblue? Marketinglinks van leveranciers werken niet goed, prijzen stijgen. Bedrijf geeft eindelijk duidelijkheid

Coolblue

Het was al dagen een enorme discussie op de diverse sociale media: wat is er aan de hand met de affiliate-marketing van Coolblue? Het viel gebruikers op dat de marketinglinks van partners niet meer goed werkten en prijzen ineens stukken hoger werden.

De geruchten werden steeds groter van omvang, zo zou Coolblue zijn overgenomen door Amazon, zou Coolblue zijn gehacked, moest het losgeld betalen en zette het zijn advertenties abrupt uit om schade te voorkomen. Bol.com had zijn handen gelegd op het andere blauwe merk. 

Hoe langer het duurde, hoe vreemder de speculaties werden. Coolblue bleef nergens op reageren.

Advertentie
advertisement
geruchten op twitter

Maar eind maandagmiddag is er duidelijkheid geschapen en geeft Coolblue een reden voor de opvallende prijsstijgingen en linkproblemen. Het bedrijf verwacht door de lage productie in China een tekort bij zijn leveranciers.

‘We zijn heel gecontroleerd onze hele grote schuren tot aan de nok toe aan het vullen’, laat  Michiel van der Zanden, head of marketing, van Coolblue weten.

Coolblue doet dit volgens Van der Zanden ter voorbereiding. Gezien de merkbelofte kan het zich waarschijnlijk niet permitteren om goederen niet te leveren. Of veel te laat. 

Mocht het niet meer nodig zijn, dan trapt de webshop, vast met een smile, ‘het gaspedaal weer volledig in’.

de verklaring
De verklaring

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie