‘De traditionele scheidslijn tussen lezersmarkt en advertentiemarkt verdwijnt.’

“Als je kijkt naar de uitgeefindustrie dan kun je met recht stellen dat die onder druk staat. Dat geldt voor alle uitgeefdisciplines en zeker voor Nederland. De koek die verdeeld moet worden tussen de verschillende uitgevers zal kleiner worden”, vertelt Marieke Cambeen, directeur Audax Publishing. Welke ontwikkelingen ziet zij en hoe zorg je ervoor dat je marketing succesvol is?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Interactie zoeken
“De sterke merken worden steeds meer multimediale merken, die zijn veel meer dan alleen een tijdschriftenmerk en doen steeds meer zaken eromheen. Voor alle mediamerken geldt dat ze voortdurend de interactie met hun doelgroep, dus met de lezer, moeten opzoeken en dan op verschillende manieren. Ieder merk kiest daarbij zijn eigen invulling.”

“Sterke merken zie je ook steeds innoveren, maar met behoud van het eigen DNA. Verder worden social media en online marketing nog belangrijker. Er komen nieuwe kanalen bij, maar er zullen ook kanalen minder belangrijk worden of verdwijnen. Op het gebied van social media zie je dingen voortdurend veranderen. Eerst hadden veel titels een Hyves pagina, nu maken heel veel titels gebruik van Twitter en Pinterest. Facebook werkt nog steeds heel goed voor onze titels, maar of dat over vijf jaar nog zo is durf ik niet te zeggen.” 

Marketing Geïntegreerd
“Ik zie verder dat de traditionele scheidslijn tussen lezersmarkt en advertentiemarkt langzaamaan zal verdwijnen. Je gaat naar partnerships toe. Het wordt steeds meer één geheel. Adverteerders willen vaker op een meer directe manier betrokken zijn bij een mediamerk. Dat betekent dat je elkaar op meerdere fronten kunt ondersteunen en versterken. Bij Audax geloven wij dan ook in geïntegreerde marketing, waarbij adverteerders en ook andere partijen meedoen in het gehele uitgeefconcept en meerdere kanalen worden ingezet. De lezer blijft daarbij altijd voorop staan! In de kern moet een marketingactie passen bij de lezers en passen bij de sfeer van een tijdschrift. Als de actie niet aansluit op de belevingswereld van de lezer, dan heeft het geen zin om deze te doen.” ”

Benieuwd naar de marketing partnerships van Audax? Lees verder op

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →