Dit zijn ze, de 4 winnende cases van de Dutch PR Awards

Jury onder indruk van kwaliteit.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De jury van de Dutch PR Awards heeft gisteravond na zo nu en dan felle discussies de 4 beste pr-cases gekozen van het afgelopen jaar, verdeeld over vier categorieën: Stunt, Marketing, Non-profit en corporate. In een bomvol Tobacco Theater in  Amsterdam werden de winnaars aangewezen na een uitgebreide presentatie van alles 12 cases, die te zien zijn. De winnaars:

Categorie Corporate:

Kumpany i.o.v. NS Stations: duurzaamheid bij Lost & Found

De jury prees Kumpany voor de originele aanpak met een mooie, artistieke invalhoek: ‘Dit was een campagne in de categorie “klein maar fijn” waarbij duurzaamheid op een hele mooie en andere manier onder de aandacht werd gebracht. En het is een campagne die gemakkelijk voor herhaling vatbaar is. En laten we niet vergeten dat 8000 bezoekers in zo’n kort tijdsbestek een bijzondere prestatie is.’

Categorie Beste PR-stunt:

TBWA/neboko i.o.v. Delta Lloyd: budget bejaardenhuis

Een gedurfde aanpak waarbij het uiteindelijke resultaat bijzonder te noemen is. Om in zo’n kort tijdbestek een moeilijk en weinig sexy thema zo breed onder de aandacht van het Nederlandse publiek te brengen is een ongelooflijke prestatie. In onze ogen een case die alle kenmerken van een stunt heeft, bijzonder effectief en een hele sterke executie van alle ingezette middelen.

 

Categorie Marketing:

2inBeweging/Gideon van Rietschoten i.o.v. Woningcorp. Dudok Wonen: verliefd op een Dudok woning

Een erg goede, consistente campagne die ook op een aantrekkelijke manier werd gepresenteerd. Uit het juryrapport: ‘Het is een kleine opdracht die op een hele goede en charmante manier is uitgewerkt, met ongelooflijk goede resultaten,  waarbij dertien van de veertien huizen (en inmiddels allemaal) zijn verkocht; zeker in een moeilijke markt als die van de huizenverkoop op het moment van de campagne. Ook een campagne waarin humor op een aantrekkelijke manier is verwerkt.

Categorie Non-profit:

- L&DJ PR i.o.v. Plastic Soup: Beat the Microbeat

De jury viel voor deze goede en consistent uitgewerkte campagne met ongelooflijk goede resultaten, niet alleen in Nederland maar ook internationaal. ‘In onze ogen een perfect voorbeeld van 21ste eeuws bottom-up community en geintergreerde communicatie aanpak, met een sterk accent op sociale media. De ontwikkelde app mag niet onvermeld blijven. Jammer dat tijdens de presentatie het lobbyelement een beetje ondersneeuwde, want ook dit was een ijzersterk onderdeel van de campagne.’

Alle winnaars!

Foto&;s: Photonic fotomarketing

Vakjury en partners

De vakjury bestond uit André Manning (Philips), Jan Christiaan Hellendoorn (o.a. Albert Heijn), Klaske de Jonge (Vodafone), Marjolijn Meynen (Rijksmuseum) en Noelle Aarts (Universiteit van Amsterdam) en de organisatoren David Gribnau (voorzitter VPRA) en Rocco Mooij (hoofdredacteur Communicatie).

De Dutch PR Awards worden georganiseerd door de VPRA, brancheorganisatie voor Public Relations en Communicatieadviesbureaus, in samenwerking met Adfo Groep en vakblad Communicatie en mede mogelijk gemaakt door Rekel Producties, ANP Pers Support, BuzzTalk, De Perslijst, Dokter Klik, GraphFruits, Howards Home, Media Info Groep, PersPagina en Smart.pr.

 

 

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie