Energize ontwikkelt campagne voor brillencollectie Ørgreen + Yuniku

Collectie wordt op maat gemaakt met scan- en 3D-printtechnologie.

Yuniku komt samen met het Deense merk Ørgreen met een collectie brillen die perfect aansluit op de vormen van een gezicht. Yuniku, onderdeel van Hoya Vision Care, kan namelijk met 3D-printtechnologie ‘s werelds eerste visie-gecentreerde brillen produceren. Met de scansoftware kan de beste positie van de glazen voor de ogen worden berekend.

Voor het montuur is een samenwerking aangegaan met het Deense brillenmerk Ørgreen. Samen komen de twee merken met de collectie Ørgreen + Yuniku, waarbij twaalf nieuwe modellen op maat kunnen worden gemaakt. De visuele campagne voor deze collectie met de merkbelofte ‘Designed around you’ is ontwikkeld door Energize. In de uitingen komen de scan- en 3D-printtechnologie naar voren.

Robin Pas, Creative Director bij Energize: 'Voor de campagne was het belangrijk om de sterke kanten van beide merken naar voren te brengen: het technische aspect van Yuniku en het minimalistische design van Ørgreen. En dat natuurlijk op voor de consument begrijpelijke manier dat de consument het begrijpt. Want eerlijk is eerlijk: eye-centric-vision is een vrij complex verhaal.’

Credits
Verantwoordelijk bij klant: Roberto Pantaleoni (Hoya), Giordano Capuano (Ørgreen)
Bureau: Energize
Fotografie: Alek Bruessing
Beeldbewerking: Rutger Luijs (Luminous)

Advertentie