Aanleiding is het verschijnen van de boeken van Frédéric Beigbeder en Naomi Klein, die beide 'een frontale aanval op de reclame inhouden'. Het uitgangspunt van de wedstrijd zijn vragen als: 'Wie heeft de macht, de consument of de reclame, Hoeveel ruimte mag reclame innemen, Willen we echt terug naar een wereld zonder reclame en merken of is dit niet meer mogelijk? Het essay mag maximaal 1500 woorden bevatten en de uiterste inleverdatum is 28 maart. Ze kunnen worden gemailed naar essaywedstrijd@stropreclame.nl. Hoofdprijs is een bedrag van 500 euro. De drie beste essays komen in aanmerking voor publicatie in Vrij Nederland. In de jury zitten prof. dr. Anne van der Meiden, Barbara van Erp (VN), Peter van Woensel Kooy (NT), Marieke Kremer (Spitss), Patrick van Gronden (KesselsKramer), L. Kloosterman en Nel Hofstra (docenten aan de Erasmus Universiteit).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!