Gaat Byron Sharps filosofie ook op voor innovatie?

In zijn boek ‘How Brands Grow: What Marketers Do not Know’, beschrijft Byron Sharp zijn theorie over merkmarketing. Sharp stelt dat vooral penetratiegroei en niet loyaliteit het succes van een merk bepaalt. Hoewel Sharp zich richt op bestaande merken is het minstens zo interessant om te kijken of zijn theorie ook opgaat voor de ontwikkeling van nieuwe producten. Met andere woorden: kunnen marketeers Sharps principes gebruiken om succesvolle innovaties te lanceren?

Vanzelfsprekend heeft een nieuw product geen vaste klantenbasis op het moment dat het gelanceerd wordt. Net zoals een innovatie geen geheugenstructuur in de hoofden van consumenten heeft. Tenzij deze innovatie een lijn- of merkextensie is. In zo’n geval kan een geheugenstructuur worden afgeleid van een reeds bestaand product van dit merk. Omdat veel productlanceringen een lijn- of merk extensie zijn is het mogelijk om ook hier de theorie van Sharp toe te passen. In hun paper ‘Does Byron Sharp’s philosophy work for innovation?’ geven innnovatiespecialisten Helen Wing en Lee Markowitz vier tips om met behulp van Sharps theorie het succes van je innovatie te vergroten. Lees dit paper.

Ben je benieuwd hoe je jouw innovatieprocessen kunt verbeteren?
Bij Ipsos helpen we je graag met het verbeteren van je innovatieprocessen. Dankzij onze snelle en eenvoudige oplossingen en gevalideerde voorspellingsmodellen zorgen we ervoor dat je eerder en betere beslissingen kunt nemen. Meer weten? Neem contact op met Rohit Jhamb Rohit.Jhamb@ipsos.com, 06-53156811 of bezoek onze website voor meer informatie.

Bezoek ook ons volgende innovatie-evenement: How Brands Innovate in... the USA / 15 maart, gratis entrée.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie