Gebruiker grijpt de macht online

De gebruiker grijpt de macht op internet. Webcontent afkomstig van gebruikers zelf zet nu de toon.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit de tweede editie van ‘Het Nationaal Internetonderzoek’ van . Het onderzoek laat zien dat internet een onmisbare factor is in het leven van de consument, maar e-mail en zoekmachines spelen niet meer de grootste rol.

Vraag- en aanbodsites en filmpjes, foto’s en artikelen van gebruikers zelf winnen enorm aan populariteit. Ook internetbankieren blijft terrein winnen, net als online reserveren en shoppen. Internet komt daarmee dus ook steeds meer commercieel tot ontplooiing.

Irritatie over spam neemt steeds grotere vormen aan. Spam wordt zowel door de consument als de ‘professionele’ gebruiker als de grootste irritatie beschouwd. Onder de ‘professionele’ internetgebruikers worden vooral het internetbankieren (22%) en weblogs en podcasts (15%) als belangrijkste nieuwe ontwikkelingen gezien van de afgelopen jaren.,br>Het onderzoek is uitgevoerd onder het Nederlands publiek door TNS/Nipo.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie