Geef jij je huidige klanten wel genoeg aandacht?

We weten allemaal dat het bij merkgroei gaat om zoveel mogelijk mensen je merk te laten kopen, zo vaak mogelijk en zo makkelijk mogelijk. Maar we vergeten daarbij één heel belangrijke groep: je huidige klanten. In hoeverre dragen zij bij aan het groeien of stagneren van merkgroei? En geef je jouw huidige klanten wel genoeg aandacht?

We concentreren ons bij het realiseren van merkgroei over het algemeen op nieuwe klanten. Zij bepalen namelijk voor het grootste deel hoe een merk groeit. Maar om nieuwe klanten aan te trekken, moet je weten wíe je moet aanspreken, hoe je dat moet doen, wat de meest interessante concepten zijn en hoe je beschikbaarheid van jouw product kan verhogen. Hiervoor moet je (kostbaar) onderzoek doen.

Een makkelijkere manier om te groeien is door te focussen op je huidige klanten en ervoor te zorgen dat ze meer gaan kopen. Ze kennen je immers al, dus waarom niet investeren in de relatie die jouw klant al met je heeft?

De algemeen gangbare leus is niet voor niets: het kost tien keer meer om nieuwe klanten aan te trekken dan om een bestaande vast te houden. Zorg er dus voor dat je trouwe klanten af en toe eens in de watten legt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →