Dit zijn de genomineerden voor de DDMA Customer Data Award

Hema, Corendon en VodafoneZiggo in de race.

De DDMA Customer Data Award wordt dit jaar voor de vijftiende keer uitgereikt aan de organisatie die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen.

Hema, Corendon en VodafoneZiggo zijn genomineerd voor de DDMA Customer Data Award 2021. Dat heeft DDMA, de branchevereniging voor datagedreven marketing, sales en service, vandaag bekendgemaakt.

Juryvoorzitter Kees Groenewoud, directeur van Cmotions noemt de inzendingen dit jaar een illustratie van het feit dat 'we definitief voorbij de basis zijn als het gaat om ‘data gestuurd werken en data gestuurde marketing’. Groenewoud: 'Er wordt niet alleen gekeken naar procesoptimalisatie met data, maar ook de strategische impact van data gestuurd werken op klant en organisatie. De cases van dit jaar laten een mooie mix zien van deze twee invalshoeken. Ook dit jaar zien we weer een inspirerende mengeling van kanaalsturing, personalisatie en relevantie.'

Advertentie
advertisement

De DDMA Customer Data Award wordt dit jaar voor de vijftiende keer uitgereikt aan de organisatie die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Alle ingezonden cases zijn door een onafhankelijke vakjury beoordeeld op onder meer rendement, strategische verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten.

Anwb

Vorig jaar sleepte Anwb de hoofdprijs in de wacht en voegde zich bij andere oud-winnaars KPN, KNVB, Vakmedianet en Sanoma. Anwb wist met een centrale personalisatie-aanpak gericht op Anwb-leden vanuit 7 centraal gepersonaliseerde kanalen de jury te overtuigen en liet daarmee de andere genomineerde cases van DPG Media en Jumbo Supermarkten achter zich.

Net als vorig jaar presenteren de drie genomineerden op donderdag 2 december hun case op een speciale digitale awardshow. Naast juryvoorzitter Kees Groenewoud bestaat de vakjury uit Arnold van het Nederend (KPN), Ewout Vis (Ewout Vis Data & Analytics), Ceesjan de Vos (Vakmedianet) en Emiel Begthel (Anwb).

Plaats als eerste een reactie

Advertentie