Grolsch: binnen vijf jaar 200 duizend hectoliter extra

Bierbrouwer Grolsch wil binnen vijf jaar 200 duizend hectoliter extra verkopen. De groei moet vooral komen uit het nieuwe ‘freshbeer’ Zinniz en uit horeca. Momenteel brouwt Grolsch jaarlijks 1,8 miljoen hectoliter, over vijf jaar moet dat zijn gestegen naar 2,0 miljoen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Van de nieuwe nieuwe lichtzoete biervariant Zinniz wordt veel verwacht. Het felgekleurde biertje is binnenkort verkrijgbaar in de lichtzoete smaken Crispy Lime, Tropical Red en Orange Twist en moet vooral de consument tussen 18 en 35 jaar bereiken.

Dat die doelgroep al lang en breed verslingerd is aan de Bacardi Breezers (waarvan de nieuwe Grolsch producten uiterlijk erg veel weg hebben), deert de brouwer niet. ‘De enige overeenkomst tussen mixdrankjes en Zinniz is de zoete smaak’, relativeert Coen Thönissen van Grolsch. ‘Voor de rest is Zinniz duidelijk bier.’ Met de populaire longneck wordt door Zinniz echter duidelijk aangeschurkt tegen de mixdrankjes. Is het onderscheid bier/mixdrank herkenbaar? Thönissen: ‘Vergeet niet dat de longneck van oorsprong een bierfles is. En de doelgroep weet straks, over een jaar of twee, drie, heel goed wat Zinniz is.’

Met het nieuwe biertje, dat in mei wordt geïntroduceerd, wil Grolsch de biermarkt verder uitbouwen. In 2001 is de bierconsumptie in Nederland gedaald met 1,6 procent. Bij Grolsch lag dat percentage op 1,5 procent.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie