Guerrilla-campagne Dutchtone beloond met goud

Voor de actie 'Under Investigation' heeft reclamebureau Office de eerste prijs gewonnen tijdens de prijsuitreiking van de European Federation of Sales Promotion (EFSP) in Milaan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het bureau kreeg vorige week goud voor beste dm- en sp-actie in Europa. Opdrachtgever is Dutchtone, anchorman van de campagne is acteur Leslie Nielsen.

De Amerikaanse acteur, vooral bekend van zijn slapstick trilogie ‘The Naked Gun’, treedt in de bewuste actie op als telecom-inspecteur. In niets afwijkend van zijn alter ego Frank Drebbin, onderzoekt Nielsen de achterblijvende verkoop van mobiele telefoons. De oplossing van het ‘misdrijf’ dient zich aan in drie stappen; Nielsens drietrapsraket.
“Het zou goed kunnen dat ons opvallende stappenplan de doorslag heeft gegeven bij de jury”, al weet Jack van den Burger, creative managing director bij Office, dat niet zeker. De uitslag was namelijk in het Italiaans en de vertaling via koptelefoons liet te wensen over. “Ze waren in ieder geval onder de indruk van het verrassingseffect van onze actie.”

Die verrassing zat vooral in de eerste fase van de actie. Zeshonderd telecomwinkels die tot op dat moment geen Dutchtone-producten verkochten, werden ’s nachts afgezet met politielint. Begeleid met foto’s van de grijzende inspecteur en de tekst ‘this shop is under investigation’, betraden honderden verbaasde winkeliers de volgende ochtend de plek des misdrijfs. Van welk misdrijf werden zij beticht? Van een te lage omzet.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie