Hoe zet je conversational design effectief in?

Hoe kun je in de digitale wereld klanten toch op een menselijke maar ook snelle manier helpen? Ontdek het tijdens de online clinic

Hoe kun je in deze digitale wereld, waar ontelbaar veel producten en diensten digitaal zijn, klanten toch op een menselijke maar ook snelle manier naar het juiste product of oplossing brengen? Door conversational design! Tijdens de online clinic op 28 augustus laten Miriam Martinus & Wouter de Vries zien wat conversational design is, hoe je het ontwerpt en wat het kan opleveren.

Datum: 28 augustus 
Tijd: 14:00 - 15:30 
Locatie: Live-stream

Selfservice

Klanten willen graag zichzelf helpen. We zien selfservice overal om ons heen. Toch biedt slechts één derde van de bedrijven in Nederland selfservice mogelijkheden aan. We zien vaak een overload aan producten, uitgebreide websites met oneindige content, lange formulieren, veel moeilijke processen.. Hoe kunnen we in deze digitale wereld, waar ontelbaar veel producten en diensten digitaal zijn, klanten toch op een menselijke maar ook snelle manier naar het juiste product of oplossing brengen? Door Conversational Design!

De manier van ontwerpen van conversationele interactie met je gebruiker zorgt voor de juiste informatie en call 2 action op het juiste moment. Het design richt zich vooral op selfservice (via Virtuele Assistenten voor sales en service) en wordt indien nodig opgevolgd door Digitale Live Assistentie.

Wat kun je verwachten?

Tijdens de clinic vertellen we je over wat het is, hoe je het ontwerpt, het effectief inzet en wat het je kan opleveren. Belangrijke ingrediënten die langskomen: Data en Waste Analyse, Selfservice, Digitale Service, Live Service, Technology, Conversational Flows, Bot Persona en Ontwikkeling, Bot Beheer en Optimalisatie, Business Case Conversation Design, Smalltalk.

Over de sprekers

Miriam Martinus en Wouter de Vries zijn de oprichters van Studio Winegum. Deze Agency helpt organisaties met het ontwerpen van Service Concepten en de implementatie hiervan. Belangrijkste driver hierin is de klanttevredenheid te vergroten en efficiency in de operatie te bewerkstelligen. Service is niet alleen van Operatie maar juist ook van Sales, Marketing, IT en Product- en Proces management en daarmee van iedereen!


Past de clinic niet binnen jouw agenda? Geen probleem! Iedereen die is aangemeld krijgt na afloop toegang tot de opnamen van de clinic. Zo kan je op een ander moment alsnog inspiratie en kennis opdoen.

Aanmelden

Meld je gratis aan voor clinic op vrijdag 28 augustus van Beeckestijn Business School. Voorafgaand aan de clinic ontvang je een mail met meer informatie over de live-stream. Aanmelden >> 

Plaats als eerste een reactie