Hoger marktaandeel publieke zenders dankzij Oranje

De publieke omroepen behaalden in week 13 een gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 41 procent. Het hoge aandeel is te danken aan twee keer Oranje: het voetbalduel Portugal-Nederland en de verloving van prins Willem-Alexander met Maxima.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het marktaandeel lag mede door de hoge kijkcijfers van deze programma’s drie procent hoger dan in week 12. De commerciële zenders hadden bij elkaar opgeteld een aandeel van 45 procent. RTL4 had 18 procent, RTL5 haalde 5 procent, Veronica 6 procent. SBS6 haalde 10 procent, Net5 4 en Fox8 2 procent. Portugal-Nederland was met 3,645 miljoen mensen het best bekeken. Het NOS Journaal van 20.00 uur op zondagavond trok 2,480 miljoen kijkers en ‘De Verloving’ 2,420 miljoen kijkers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie