Jägermeister schrapt ‘Alleen als ‘ie ijs- en ijskoud is’

Bureau Neew ontwikkelde een nieuwe pay-off en campagne.

Kruidenlikeur Jägermeister neemt na jaren afscheid van de slogan ‘alleen als ‘ie ijs- en ijskoud is’ en gaat verder met de pay-off ‘It’s a matter of taste’.

Timon Zijderlaan van Neew legt uit dat dat slogan gebaseerd is op het feit dat er uitgesproken meningen en ervaringen bestaan rondom het product en het merk. ‘Laten we eerlijk zijn, de smaak van Jägermeister is misschien niet voor iedereen. In plaats van dit te ontkennen, vonden we het juist gaaf om dit als sterk punt te duiden voor dit unieke, sterke drankje. Met deze campagne laten we zien dat we fan zijn van uitgesproken smaken in het algemeen.’

Het likeurmerk heeft ook een nieuwe campagne en een nieuw flesontwerp. In de campagne staan uitgesproken lifestyles centraal: van onverschrokken stagedivers tot vriendinnen met matching tattoos up hun rug. ‘Want net zoals de unieke smaak, zijn de omgevingen, sferen en gedragingen rondom het Duitse drankje ook een kwestie van smaak.’

De nieuwe actie bestaat uit outdoor, promotie in de horeca en een online film. In de campagne portretteert Jägermeister drie werelden waarin het merk zich begeeft. Online werkt het merk samen met bekende (social) influencers. Op een online platform (jagermeister.nl/matteroftaste) draait het om de sterke smaken van de influencers en Jäger-fans.

;s A Matter Of Taste

Credits
Creatief/strategisch bureau: NEEW
Productiebureau: FilmDeluxe 
Regie: Antoni Nykowski
Fotografie: Gary Engel
Digitaal activatiebureau: Protein
PR agency: Kult&Ace

Advertentie