Premium

Kerstboodschap van de Efteling: 'Maak tijd voor elkaar, ook al ben je gewoon thuis.'

In een online kerstvideo wil het pretpark mensen inspireren om echt samen te zijn.

De Efteling verspreidt rond de feestdagen een online kerstboodschap. In de korte film roept het pretpark op om tijd voor elkaar te maken, ook als je thuis bent.

In de video zie je een gezin dat na een dagje Winter Efteling weer in de waan van de dag terecht komt. Het is saai, iedereen heeft haast en het gezin leeft langs elkaar heen. Dan bedenkt een van de kinderen een plan om het 'Efteling-gevoel' weer even terug te krijgen. Niet in het pretpark, maar gewoon thuis.

Het draait om gevoel
Een woordvoerder van de Efteling zegt: 'In deze film draait het echt om gevoel. We willen met deze film de Efteling niet zo sterk neerzetten als afzender.'

Toch is het merk duidelijk aanwezig. 'Het Efteling-gevoel' betekent in deze film zoveel als 'echt even tijd voor elkaar'. Die familiesfeer brengt het meisje terug in huis door een mini-Efteling te bouwen.

Inspiratie om echt samen te zijn
Ruben Cusell (producent WeFilm): 'De video laat zien hoe een dagje Efteling ons even uit die herkenbare dagelijkse hectiek kan halen. En hopelijk inspireert het om deze wintermaanden ook net wat extra moeite te doen om echt samen te zijn. Ook al is het gewoon thuis.'

Cusell en zijn team bedachten het concept voor de film tijdens een personeelsuitje. Zij presenteerden het plan aan de Efteling en de marketingafdeling was enthousiast. 'We vonden het conceptioneel heel interessant en het past goed bij de kerstperiode.' De woordvoerder van de Efteling benadrukt dat deze feelgood-film toevallig tot stand kwam. 'Bij de Efteling zitten we niet jaarlijks bij elkaar om een feelgood-film voor kerst te maken, zoals de retailers. Dit kwam toevallig mooi uit.'

Credits
Concept & productie: Wefilm
Regie: Zara Dwinger
Producer: Annemieke Boschma
DOP: Tim Kerbosch
Edit: Stanley Kolk
Muziek: René Merkelbach/Audiocult
Grading: Erik van den Heuvel/De Grot
Sound: Lennert Hunfeld

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie