#lekkersociaal: de wekelijkse social media update

Creatief digitaal bureau Blauw Gras praat je bij! Deze week hebben we het over cijfertjes kijken op Instagram en… Twitter GIFt niet op!

Bekijk ’t maar!
Met de lancering van de mogelijkheid om te adverteren op Instagram, werd het voor veel merken opeens een stuk interessanter om toch ‘iets met Instagram’ te gaan doen. Het resultaat daarvan bleef alleen nog een beetje vaag, want echt meetbaar was het allemaal niet. Maar nu hebben we toch goed nieuws voor alle factcheckers!

Op worden binnenkort van video’s niet alleen het aantal hartjes, maar ook het aantal views weergegeven. Daar gaat ons hart toch sneller van kloppen! Nu zijn wij natuurlijk vooral benieuwd of mensen die video’s van 60 seconden waar we het over hadden zullen bekijken. Maar als net als op Facebook alleen de eerste 3 seconden tellen, zal dat nog even onzeker blijven.

We zullen zien wat deze data ons gaat opleveren! 

En Facebook gaat nog meer data van Instagram delen! De ‘hot topics’ die al maandelijks voor Facebook worden gepubliceerd, zijn nu ook voor beschikbaar. Een taalcursusje zou alleen wel handig zijn, want enkel de hot topics van Engelstalige landen worden gepubliceerd.

Toch is het interessant om eens te kijken naar de verschillen tussen veelbesproken onderwerpen op Facebook en Instagram. In Engeland waren in januari de overleden zanger David Bowie en de overleden acteur Alan Rickman de meest levendige onderwerpen.

Tsja, van Instagrammers verwachten we eigenlijk niet anders dan dat ze het hebben over en . En wat blijkt? Mannen hadden het over sport, en vrouwen over Fitbit en Weight Watchers. Wat is het soms toch heerlijk als de wereld precies zo in elkaar zit als je denkt. 

Twitter GIFt niet op!
Hoewel iedereen zegt dat een leeglopende ballon is, doet het sociale medium er zelf alles aan om ‘t weer wat leven in te blazen. De nieuwe tijdlijn is nog niet uitgerold, of er staat alweer een nieuw partijtje op de planning. De uitnodiging? “Tap the GIF icon to unleash the awesome”. Oh yeah! Naast de knop voor het toevoegen van foto’s, komt een knop voor het toevoegen van GIFjes.

Wordt het medium wat bij uitstek werd gebruikt om de klagen en te zeuren, dan nu het medium voor kattenfilmpjes, Happy Dancy en YOLO? Daar moeten we bij zijn, GIF some love to the world! Ready, set, GIF!

Psst, klinken die GIFjes jou als muziek in de oren, maar heb geen idee wat je met die nieuwe tijdlijn aan moet? Gelukkig heeft Twitter daar rekening mee gehouden. Lees in hun eigen voor gevlogen vogels hoe het nest er tegenwoordig uitziet.

Twitter wordt misschien toch weer een feestje en op Instagram kunnen we eindelijk ook steeds meer naar cijfertjes gaan kijken. Yihaa! Tot volgende week!

Deze bijdrage is geschreven door . Wij zijn een creatief digitaal bureau met een voorliefde voor social media. In onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ creëren wij creatieve concepten, relevante content, digitale activaties en impactvolle (media)campagnes.   

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie