Lip Sync Live en films kijken op Instagram

Contentmarketing bureau Blauw Gras praat je bij in de #lekkersociaal!

#lekkersociaal23

Filmpje kijken op Instagram.

Dat ze bij Instagram niet stilzitten, weten we onderhand wel. Wij waren dan ook niet verbaasd toen we hoorden dat er weer een nieuwe functionaliteit aankomt. Wat gaat Instagram lanceren dan? De mogelijkheid tot het uploaden van video’s tot 60 minuten. Hiermee willen ze de concurrentie aangaan met YouTube en veel vloggers ‘wegtrekken’ bij dit platform. Er wordt bij vermeld dat het publiek niet hoeft te verwachten dat er Netflix-waardige content op het platform komt, het blijft echt user-generated. Maar voor hoe lang? De officiële aankondiging komt op 20 juni. Wij zitten de 20ste klaar ;)

Instagram
Instagram

Zingen op Facebook

Lip Sync Live, waarmee gebruikers mee kunnen playbacken met bekende liedjes, wordt uitgerold op Facebook. Awesome! Nummers die je nu in de database terugvindt zijn van onder andere Ed Sheeran, Drake en Gun N’ Roses. Deze nummers kan je toevoegen aan je livevideo en de rest wijst zichzelf; lekker zingen! Het is een beetje te vergelijken met Dubsmash en Musical.ly, alleen dan met een Facebook-sausje eroverheen. De database wordt de komende tijd uitgebreid en daarnaast wordt er getest of mensen (eigen) nummers naar keus kunnen toevoegen. Waar ze dit gaan testen? In Facebook Stories, de functionaliteit die in Nederland nog zelden wordt gebruikt. Benieuwd of het aan zal slaan!

 

Facebook
Facebook

Lekken, lekken, lekken.

Ah oh, data-lek-alert! Grote telefoonfabrikanten als Apple en Samsung hebben de afgelopen jaren toegang gehad tot persoonlijke informatie van Facebook-gebruikers. Niet alleen zij, volgens The New York Times waren er ten minste 60 bedrijven die toegang hadden tot deze data. Wat voor data gebruikte de fabrikanten zoal? Met name iemands relatiestatus en religieuze overtuiging. Blijkbaar erg interessant! De data werd inzichtelijk wanneer je als gebruiker je Facebook-account koppelde aan de software van de desbetreffende fabrikant. Klinkt wel logisch. Is dit het zoveelste data-lek-schandaal?

Mark Zuckerberg
Mark Zuckerberg

Logisch, zo'n algoritme

Het is alweer 2 jaar geleden (2016) dat Instagram besloot om de tijdlijn niet meer in chronologische volgorde te laten zien maar over te stappen op een algoritme. Met deze wijziging maakte het platform zichzelf niet populair, toch bleef iedereen wel actief en groeide het platform rustig door. Het was lange tijd onduidelijk hoe dit algoritme precies werkt maar nu geeft Instagram dan toch eindelijk tekst en uitleg. Er zijn drie belangrijke factoren die bepalen wat en hoeveel je te zien krijgt; hoe recent een post gemaakt is, wat je relatie is tot die persoon en hoeveel interesse Instagram denkt dat je gaat hebben in de post. Je interesse wordt bepaald door je gedrag, wat heb je in het verleden leuk gevonden, hoe reageer je op bepaalde accounts, etc. De relatie tot een persoon wordt bepaald aan de hand van je interactie met iemand; like je alles? Reageer je vaak? Bekijk je vaak het profiel? Etc. De mensen waar je veel interactie mee hebt zullen ook vaker in je tijdlijn verschijnen. Dan zijn er nog wat randzaken als; hoe vaak open je de app? Hoe lang gebruik je de app? En hoeveel mensen volg je? Instagram weet dus veel over je en probeert dit zo goed mogelijk te gebruiken om een zo interessant mogelijke tijdlijn te creëren! Wij missen de chronologische volgorde, maar was dat echt zoveel beter?   

 

Insta
Insta

S&P 500

Tweet Tweet, goed nieuws voor Twitter! Het bedrijf wordt namelijk toegevoegd aan de S&P 500, de wat? Ja de S&P 500, een belangrijke aandelenindex in de VS. Tot nu toe doet het nieuws Twitter goed, de aandelen stegen namelijk met ruim 5%. Kleine (negatieve) kanttekening; de geschiedenis leert ons dat beleggers beter kunnen uitstappen, aandelen die worden toegevoegd blijven de daaropvolgende jaren vaak achter bij de markt. Daarnaast ligt het rendement ook lager dan bij het ‘originele’ aandeel. Gelukkig zijn wij de hele dag bezig met social media en handelen we niet op de beurs, we hoeven ons hier dus niet zo druk om te maken ;)

 

Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een contentmarketing bureau met een voorliefde voor social media. Wij zijn content creatieven in de digitale wereld. In een notendop; we creëren, produceren en distribueren content vanuit onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie