Mercedes-Benz kiest voor Publicis Groupe

Publicis Groupe gaat Mercedes-Benz de gewenste creatieve en digitale transformatie bezorgen. Wereldwijd in zo’n veertig markten, op de VS, Duitsland en China na.

In de Verenigde Staten, Duitsland en China blijft Mercedes-Benz bij respectievelijk Merkley & Partners, Antoni en BBDO, waarmee Publicis nauw blijft samenwerken. Publicis Groupe heeft speciaal voor Mercedes-Benz een nieuw bureau gelanceerd, onder de naam Publicis Emil. Die is genoemd naar Emil Jellinek, een pionier op autogebied die een dochter had met de naam Mercedes.

Uit een interne memo van CEO Arthur Sadoun van Publicis Groupe: ‘Het was Emil die een grote order plaatste bij Daimler, op één voorwaarde: dat de bestelde auto’s naar zijn dochter zouden worden genoemd. Vandaar nu ook de naam van het nieuwe bureau.’

Berlijn
Het hoofdkwartier van Publicis Emil is gevestigd in Berlijn. Het nieuwe bureau zou op 1 juli operationeel moeten zijn. In zijn memo schrijft Sadoun verder: ‘Dit was zonder twijfel de grootste pitch in de autoindustrie, de laatste achttien maanden. Maar wat belangrijker is: dit is het levende bewijs dat het model werkt dat we hebben ontwikkeld. De CEO heeft het hier over het Power of One-model, waarmee andere klanten als Walmart, HP en USAA ook al werken.

Volgens een rapport van Ad Age staat Mercedes-Benz op de tiende plaats als het gaat om de grootste adverteerders ter wereld.

Hier een video die Sadoun opnam om zijn medewerkers op de hoogte te stellen van het nieuws.

 

Advertentie