Nederlander vertrouwt lokale merken

In veel productcategorieën heeft de Nederlander het meest vertrouwen in lokale merken. In het kader van het Europese onderzoek ‘European Trusted brands 2001’ondervroeg Reader’s Digest lezers in 18 Europese landen over hun vertrouwen in merken en instellingen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Opel, Nokia, KLM, Holland International, Compaq, Nivea, Rabobank, Davitamon, Sony, Philips, Prodent en Ariel werden onder meer genoemd als meest betrouwbaar door Nederlandse lezers. In de categorie pijnstillers werd het Kruidvat huismerk de winnaar; in zuivel Melkunie. Het onderzoek laat zien dat in veel categorieën, zoals luchtvaartmaatschappijen, Europeanen het meeste vertrouwen hebben in lokale merken. In andere categorieën blijkt dat merken grenzen en culturen overschrijven. Zo scoorden Nokia, Sony, Canon, Colgate en Ariel in meerdere landen hoog.

Verder blijken consumenten weinig vertrouwen te hebben in internet. Selchts één op de drie Nederlanders kon een internetprovider of -retailer noemen waar hij vertrouwen in had. AOL kreeg het meeste vertrouwen in Engeland en Duitsland.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie