Hyva is klaar voor de toekomst met een nieuwe global website

De afstand tussen de klant en Hyva moest kleiner worden en dat moet voelbaar zijn via de website. Zo gezegd, zo gedaan

Laden en lossen. Klikken en kopen. En dat in 30 landen, in wel 17 talen. Een van ‘s werelds meest toonaangevende leveranciers van innovatieve transportoplossingen verbindt tegenwoordig als geen ander de digitale wereld met noeste, offline arbeid. Met Dept als digitale partner heeft Hyva namelijk een nieuwe website uitgerold, waarbij een sterke focus ligt op het internationale karakter van het bedrijf en een herstructurering, passend bij de laatste SEO-ontwikkelingen. 

Beeld van de nieuwe website op mobile platforms. (Tablet en telefoon)
Synergie tussen design en technische innovatie

Elk land een eigen productportfolio

Hyva besloot te gaan bouwen met Dept, omdat we ons in de beginfase al goed konden inleven in de wensen van de transportgigant. Nadat we overeenstemming bereikten over de designrichting, doken we de diepte in met voorstellen voor de technische innovatie voor het nieuw te bouwen Hyva.com. Door een goede tech-inventarisatie op systemen die ze zelf voor ogen hadden, konden wij een realistisch beeld geven van hun digitale toekomst. Belangrijke wensen waren het gaan gebruiken van een enterprise-contentmanagementsysteem, waarbij meertaligheid en het internationale karakter van het bedrijf sterk naar voren komen. Deze wensen hebben ze samengevat in het volgende doel: de nieuwe website moet lead generation, brand awareness en geweldige service bieden; in elke regio waar het merk actief is. Op deze manier moet de afstand tussen de klant en Hyva kleiner worden. Dat moet voelbaar zijn via de website. 

Weergave nieuwe website Hyva op tabet

Structuur voor meer overzicht en sales

Het werkproces begon vrij klassiek. We hebben eerst een strategie, een website-structuur en de routing opgezet. Dit alles bepaalt de sitemap-structuur voor de UX-designers, die op hun beurt samen met SEO-specialisten een plan hebben neergezet om tot de beste content te komen. De keuze viel na de designfase op Episerver om de nieuwe website daadwerkelijk op te bouwen. 

Episerver was voor ons dé CMS die kon voldoen aan de wensenlijst van Hyva. Steeds meer CMS-en zoeken naar alternatieven om het leed dat upgraden heet, te verzachten. Episerver is als een van de weinigen afgestapt van major en minor versioning, waardoor zware upgrades niet meer nodig zijn. Daarnaast richt Episerver zich specifiek op developers en die kunnen hier dan ook snel mee uit de voeten. Het is een .NET gebouwd-platform dat uitermate goed kan worden geconfigureerd tot in de kleinste details en een PaaS-oplossing waar wij bij Dept erg blij van worden. Een stevig systeem, voor een stevig pakket aan wensen.

Weergave nieuwe website Hyva (laptop en telefoon)

Episerver en Episerver Commerce

We hebben onze tijd genomen om met een UX-strategie het productprofiel te doorgronden. Bij de analyse van de toenmalige website miste een goede structuur. Dat hebben we met slim opgelost. Zo hebben we oneindig veel productcategorieën toegevoegd: rond de 100.000 artikelen hebben we online gezet, van containers tot schroefjes. 

Daarnaast hebben we de verschillende lagen van het aanbod van Hyva overzichtelijk gemaakt. Denk hierbij aan duidelijke productpagina’s, landing pages en sterke url’s die SEO-proof zijn. We hebben uiteindelijk de nieuwste versies (12.17.0) van Episerver en Episerver Commerce geïmplementeerd. De Episerver-servers en hun cloud verzorgen de hosting van de website, wij ondersteunen hierbij om Hyva’s contentmanagers de mogelijkheid te geven de content op de pagina’s gemakkelijk te vullen. Met Episervice Commerce kunnen wij hen eveneens helpen een catalogus aan producten te creëren. Afhankelijk van de categorie, tonen we het product vervolgens aan de gebruiker.

Enkele van de technologieën die we tijdens het project hebben gebruikt zijn:

  • Azure
  • EpiserverCommerce 
  • SQL Server 
  • Lucene
  • Angular 2.0
  • Copernica 
  • Greenhouse 
  • Logentries 

Dept x Hyva

Het nieuwe Hyva.com is een website geworden dat live is in de 30 landen, en middels geotagging zich precies aanpast aan de taal en de locatie van de gebruiker; tot in de kleinste details. De global homepage dient als een voorportaal waarbij de websites per Hyva-land een eigen productportfolio hebben, om teleurstellingen te voorkomen en sales te boosten. De voormalige website had deze portfolio-differentiatie niet en deze innovatie maakte direct verschil bij de livegang. Na uitrol van de global websites en de specifieke landenpagina’s hebben we nog gewerkt aan de ‘Werken bij’-pagina’s. Hiervoor hebben we een koppeling gemaakt met Greenhouse, waar we binnen Dept ruime ervaring mee hebben. Met de vruchtbare samenwerking voor de nieuwe website blijven Hyva en Dept ook in 2020 samen bouwen aan een ijzersterke digitale identiteit voor Hyva. Zo is er de wens om een nieuwe CRM en een PIM-systeem te implementeren.

Weergave website Hyva (tablet)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →