Premium

‘Ooit werd ik gegrepen door de Burda. Voor al uw patronen’

Het mediaportret van Guido Rijnja.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vertel me welke media je gebruikt en ik zeg wie je bent. Deze week het mediaportret van Guido Rijnja, adviseur communicatiebeleid bij de Nederlandse Rijksvoorlichtingsdienst in Den Haag.

Wat lees of luister je iedere ochtend als eerste?

101 Teletekst NOS.

Heb je nog een papieren krant?

Geen abonnement, lees selectie op het werk of onderweg naar huis bij de tabaksboer een NRC kopen. Zaterdagabonnement op Trouw.

Welke tv-programma heeft jouw leven veranderd?

Geen. Tv luistert niet.

Met welk medium wil jij niet gezien worden?

Story, behalve bij de kapper in de Appelstraat.

Welk tv-programma had nooit mogen bestaan?

Geen.

Mijn ideale radiomoment is… 

Zaterdagmiddag Spijkers met koppen interviews door Dolf Jansen.

Aan welk programma koester je de mooiste jeugdherinnering?

Stuif es in met Ria Bremer.

Als de krant een meneer is dan zijn sociale media…?

… wat die meneer eigenlijk zou willen zijn maar van zijn moeder niet mag.

Welke titel zou jij graag restylen?

Donald Duck

Welk blad is jouw guilty pleasure?

Het Financieele Dagblad. Voor een alfa-type als ik doordeweeks vaak onbegrijpelijk, maar op zaterdag de mooiste krant die er is. Inhoudelijk – etalage van wat en wie mensen beweegt – en qua uitvoering: zoveel rust, ik vertraag helemaal van die krant (en dat is voor een overheidsdienaar natuurlijk een ongekende ervaring).

En wat jouw geheime tip?

Ooit gegrepen door de Burda. Voor al uw patronen. Dat uitvouwblad in het midden met al die door elkaar geprinte patronen. Vooral vanwege de louterende werking: zo chaotisch is het netwerk dat samenleving heet en ga dat nou niet krampachtig zitten versimpelen. Momenteel ook gegrepen door Economisch Statistische Berichten: economie beleeft coming out als meest bruikbare gedragswetenschap van het moment.

Als jij een site zou zijn, hoe ziet die er dan uit?

Zou geen site willen zijn, liever een Hootsuite achtig dashboard met in ieder geval Twitter, Facebook, Nu.nl en mijn mailbox. Vermoeiendmaarverrassend.nl.

Gaat naar bed met?

Nooit een tijdschrift. Altijd een gedichtenbundel, waaruit ik hardop voorlees.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie