Peaks (Rabobank) laat zuinige Nederlander zweten op de dansvloer

Platform laat Nederlandse consument kennismaken met app en concept.

Microbeleggingsplatform Peaks komt met de campagne ‘Be smarter with your money’ waarmee de Nederlandse consument kennis maakt met het platform en de app.

Met Peaks, met Rabobank als belangrijke investeerder, kan de gebruiker met een app op een laagdrempelige manier geld beleggen. Bij iedere bankafschrijving rondt Peaks het bedrag af naar de volgende euro en met het wisselgeld kan vervolgens worden belegd in duurzame fondsen. 180 Kingsday ontwikkelde de campagne, waarin op een luchtige manier het Peaks-concept wordt uitgelegd. Het bureau werkte samen met Bonkers Amsterdam-regisseur Rogier Hesp.

Volgens Stephen Corlett, Managing Director van 180 Kingsday, probeert zijn bureau het verhaal te vertellen over de familietraditie om alle kleine beetjes op te sparen voor een grote uitgave. ‘Die traditie werd een businessmodel  dat  investeerders van de Rabobank steunen.’

De campagne bestaat uit een televisiecommercial. Hierin is te zien hoe de hoofdpersoon op een slimme manier geld probeert te besparen, namelijk door zijn jas aan te houden tijdens het stappen. Dit scheelt hem namelijk €2. Als de hoofdpersoon dit 500.000 keer heeft gedaan, heeft hij zijn ultieme doel bereikt, namelijk miljonair zijn. Volgens Peaks kan het ook makkelijker, namelijk door te beleggen met wisselgeld via de app.

Sijbrand Tieleman, medeoprichter  van Peaks: ‘Wij vinden dat iedereen moet kunnen beleggen. Of je nou heel veel geld hebt of maar een beetje, wel of geen discipline hebt om geld opzij te zetten en of je nou verstand hebt van financiën of niet. Daarom wilden we een commercial die iedereen aanspreekt, niet alleen 'de belegger'. We vroegen 180 Kingsday dat op een frisse manier te doen, met een vleugje humor en we zijn trots op het resultaat.’

Sander Volten, ceo van 180 Kingsday voegt toe: ‘Peaks is een bedrijf waar 180 Kingsday volledig achter staat. Een ambitieuze speler die zich niet laat tegenhouden door conventies en toegevoegde waarde biedt aan het leven van de consument. Ons doel met deze campagne is om een toegankelijke en innovatieve manier van beleggen te introduceren en daarmee de unieke propositie van Peaks te onderstrepen.’

Credits
International President 180: Al Moseley
ECD: Kalle Hellzen
MD: Stephen Corlett
CD: Adam Noel, Martin Terhart
Creatives: Rachel Kennedy & Wawa Wang, Michael Middelkoop & Sharif Abdel Mawla, Bies Vermeulen, Sebastiaan Kenter
Account: Alice Anselmi
Planning: Clare Satterthwaite & Vincent Johnson
Head of Production: Bethany Papenbrock
Agency producer: Eline De Roo & James Southward
Director: Rogier Hesp
Producer: Saskia Kok & Jan Jinek
Productiemaatschappij: Bonkers

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie