Rabobank opnieuw de grootste sponsor

In 2003 was Rabobank Nederland opnieuw de grootste sponsor van Nederland, blijkt uit de jaarlijks door het vakblad Sponsor Magazine samengestelde lijst van vijfentwintig grootste sponsors van Nederland.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De totale uitgaven voor sponsoring door de Rabobank worden geschat op 36 miljoen euro, 1 miljoen meer dan in 2002. Het grootste aandeel daarin heeft het onlangs tot eind 2008 verlengde Rabobank Wielerplan met 10 miljoen euro. Ongeveer 18 miljoen euro is afkomstig van de verschillende zelfstandige lokale Rabobank-vestigingen.

In de top-5 zijn verder weinig verschuivingen vergeleken met de lijst van vorig jaar. Op de tweede plaats staat opnieuw Unilever met een bedrag van 15 miljoen euro en op de derde plaats Philips met 1,5 miljoen euro. Nike (11 miljoen) en ABN Amro (10,5 miljoen) completeren de bovenste vijf.

Nieuwkomers in de lijst zijn KLM door zijn terugkeer in de golfsport met het KLM Open. (2,5 miljoen), Sponsor Loterij, met zijn schaatsploeg (2,5 miljoen) en Trust, als gevolg van de sponsoring van Minardi (2,9 miljoen).

Gezamenlijk sponsorde de top 25 in 2003 183,7 miljoen euro. Dat is ongeveer 20 procent van het totaal van 850 miljoen euro aan sponsorbestedingen in Nederland en bijna 10 tien meer dan de 168,9 miljoen van vorig jaar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie