Reckitt Benckiser: Euro RSCG en JWT

Reckitt Benckiser, de gigant op het gebied van huishoudproducten met als bekende merken Calgon, Dettol en Woolite, heeft zijn internationale budget verspreid over twee bureauketens, die van JWT en Euro RSCG Worldwide.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

AdAge meldt dat met het gemeenschappelijke budget een bedrag van rond 430 miljoen dollar is gemoeid. De accounts worden internationaal geleid vanuit de kantoren van de twee bureaunetwerken in Londen. Adweek voegt toe dat in laatste instantie Ogilvy & Mather in de race was, net als JWT onderdeel van WPP.

Adweek meldt dat Reckitt Benckiser eind vorig jaar opstapte bij McCann vanwege een belangconflict met zusterbureau FCB, dat in de VS voor S. C. Johnson werkte. FCB werd onderdeel van McCann-moeder Interpublic na de overname van True North.

JWT gaat wat wordt genoemd surface care en health en personal care-producten behandelen en Havas-dochter Euro RSCG fabric care, diswashing en homecareproducten.

AdAge citeert Elio Leoni Sceti van Reckitt Benckiser, dat producten in 180 landen op de markt brengt, die zegt dat voor JWT en Euro RSCG is gekozen omdat ze bewezen hebben internationale accounts goed te kunnen coördineren en daarnaast campagnes goed te kunnen aanpassen aan de behoeften van lokale markten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie