Saudi Heroines Empowering a nation wil stereotypes over de vrouw doorbreken

Campagne komt op voor moslima’s uit de Arabische wereld.

Memac Ogilvy en Saudi Heroines Empowering a nation, afgekort SHE, hebben een korte film uitgebracht om de nu nog bestaande stereotypes over moslimvrouwen in de Arabische wereld te doorbreken. In de campagne ‘How well do you know her?’ staat centraal dat de focus zou moeten liggen op de vaardigheden van de vrouw en wat ze zou kunnen bereiken in plaats van op basis van uiterlijk meteen een oordeel te hebben over de vrouw.

De film is in één shot opgenomen. Een langharige vrouw die in de camera kijkt, spreekt het publiek toe en het blijkt dat ze zeer succesvol is. Op een gegeven moment doet deze vrouw haar pruik af en is ze te zien met hoofddoek. De film sluit af met ‘Before you judge us by the way we are covered, know us better.’. De regie was in handen van Omar Hilal.

Credits
Bureau: Ogilvy in samenwerking met APCO Worldwide
CCO : Paul Shearer
Creative director : Mohamed Kamal
Schrijver: Mohamed Kamal
Account Lead : Hattan Ghalayini
Productiemaatschappij: DejaVu Dubai
Executive producer: Manasvi Gosalia
Regie: Omar Hilal
DOP : Crispin Kennedy
CD: Mohammad Kamal
Copywriter: Mohammad Kamal
Business Lead: Hattan Ghalayini

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie