Seedtag support publishers met Google’s Core Web Vitals

Seedtag, de leider in contextual advertising, kondigt aan actie te hebben ondernomen op Google’s Core Web Vitals die in juni ingaan

Seedtag, de leider in contextual advertising in EMEA en LATAM kondigt aan actie te hebben ondernomen op Google’s Core Web Vitals die in juni van kracht worden, zodat haar oplossingen geen invloed hebben op de gebruikerservaring (UX) op partnersites. De wijzigingen die Seedtag heeft doorgevoerd zullen Publishers in staat stellen om hun inventory op een contextuele manier te blijven monetizen zonder de UX te beïnvloeden, terwijl hun positie in Google’s SEO rankings wordt beschermd.

In Mei 2020 kondigde Google aan dat de Core Web Vitals richtlijnen zullen worden ingevoerd om de gebruikerservaring op het web en mobiele apparaten te meten. De Core Web Vitals, een reeks metrics die op de gebruiker zijn gericht, meten aspecten van web bruikbaarheid, zoals laadtijd, interactiviteit en de visuele stabiliteit van content op webpagina’s terwijl ze worden geladen.  

Google geeft aan dat gebruikers logischerwijs de voorkeur geven aan websites die een goede pagina beleving bieden. Met Core Web Vitals zal Google het belang van de pagina beleving meenemen in de ranking criteria voor zoekopdrachten. De geleidelijke rollout van Google’s bijgewerkte zoekalgoritme zal deze maand beginnen.  De eenvoudigste manier voor publishers om snel te zien hoe Google de Core Web Vitals voor hun hele site zal inzetten is via Google Search Console

Aangezien Google’s nieuwe algoritme prioriteit geeft aan hoger scorende websites, zullen publishers die niet voldoen aan de richtlijnen van Core Web Vitals het risico lopen op een lagere SEO-positionering. Als reactie op Core Web Vitals heeft Seedtag zich ingezet om publishers te helpen deze uitdaging aan te gaan.

Welke veranderingen heeft Seedtag doorgevoerd?

Seedtag heeft veel tijd besteed aan het optimaliseren van de algehele ad experience van haar oplossingen, in lijn met de richtlijnen van Core Web Vitals. Voor elke metric heeft Seedtag specifieke optimalisaties doorgevoerd die de pagina prestaties voor haar partner publishers verbeteren. 

Deze optimalisaties zijn onder andere:

  • Geen gebruik meer maken van versie 1 van het Certificate Management Protocol (CMP), om publishers in staat te stellen toestemming voor user data te verzamelen

  • Algemene verbetering van de module die het type browser of apparaat identificeert van de gebruiker die de website bezoekt 

  • Sommige functies worden nu alleen in de publisher geladen als de gebruiker een Seedtag developer is

Anderzijds is er ook een agressieve asynchrone code-splitsing bij modules. Dit betekent dat publishers alleen de benodigde afmetingen van de code toegestuurd krijgen, afhankelijk van het soort gebruik dat elke publisher ervan gaat maken.  

Publishers die met Seedtag samenwerken om hun inventory te monetizen kunnen verifiëren dat Seedtag’s script en oplossingen geen enkele van de metrics beïnvloeden. Bovendien herziet Seedtag voortdurend haar oplossingen om ervoor te zorgen dat ze geoptimaliseerd zijn, en zo weinig mogelijk impact hebben op de browse-ervaring van hun partner publishers.

Paul Paree, Manager Business Development & Publishers bij Seedtag Nederland geeft aan: ‘de kwaliteit van ons netwerk staat centraal bij Seedtag, een belangrijk onderdeel daarvan is de samenwerking met onze partners, de publishers: wij zullen te allen tijde naast onze partners staan en de gebruikerservaring topprioriteit geven. Zeker binnen contextuele oplossingen is hier juist een enorme win-win-win te maken ten gunste van het verwaarden van artikelen voor publishers en het verbeteren van de campagne KPI's voor adverteerders.’

Over Seedtag

Seedtag is de leider op het gebied van Contextual Advertising, die zeer impactvolle en aantrekkelijke advertenties creëert voor relevante, premium en visuele content. Op deze manier wordt targeting en rendement mogelijk gemaakt voor uitgevers en adverteerders. De contextual A.I. van het bedrijf stelt adverteerders in staat om op een cookie-vrije basis in contact te komen met consumenten binnen hun interesses. 

Seedtag werd in 2014 in Madrid opgericht door twee ex-Googlers die het maximale uit afbeeldingen wilden halen, en is tot op de dag van vandaag een wereldwijd bedrijf dat meer dan 180 medewerkers telt en een belangrijke internationale aanwezigheid heeft met kantoren in Spanje, Frankrijk, Italië, Groot Brittannië, de Benelux, Duitsland, Mexico, Brazilië en Colombia. 

 

Voor meer informatie:

Rocío Martínez de Carlos, PR Coordinator, rociomartinez@seedtag.com, +34 628533468

Plaats als eerste een reactie