Snap Inc lanceert Plaatsen op Snap Kaart 

Gebruikers van Snap Kaart zouden ook actiever zijn in 'post-pandemie' activiteiten, zoals eten in restaurants, dan niet-Snapchatters.

Snap Inc lanceert Plaatsen op Snap Kaart

Snap Inc, het moederbedrijf van Snapchat, introduceert een nieuwe manier voor Snapchatters om de wereld te verkennen met Snap Kaart. Het techbedrijf legt uit dat Snapchatters met de introductie van het zogenoemde Plaatsen nu meer dan 30 miljoen bedrijven kunnen ontdekken, zelf ‘favoriete lokale hotspots kunnen registreren en gepersonaliseerde aanbevelingen kunnen vinden van vrienden en de wereldwijde Snapchat-community'.

Advertentie
advertisement

Mogelijkheden Snap Kaart

Volgens Snap is een snelle blik op Snap Kaart genoeg voor Snapchatters om in contact te blijven met vrienden en biedt het de mogelijkheid om tegelijkertijd wereldwijde evenementen in de gaten houden.

De Snap Kaart zou straks nog meer mogelijkheden moetenbieden voor vrienden om met elkaar in contact te komen. Daarvoor kondigt het merk voor later dit jaar Layers aan van restaurantsite The Infatuation en Ticketmaster op Snap Kaart, hierdoor worden ‘de mogelijkheden voor Snapchatters om de wereld om hen heen te verkennen eindeloos’. 

Snap Inc lanceert Plaatsen op Snap Kaart 
Snap Inc lanceert Plaatsen op Snap Kaart 

Hotspots in de buurt

Snapchat geeft aan dat hotspots verdeeld zijn over drie tabbladen; Populair, Favorieten en Bezocht waarbij het algoritme van het platform ervoor zorgt dat Snap kaart een gepersonaliseerd verkenningsplatform wordt voor de gebruiker.

Gebruikers actiever

Snap kaart, dat volgens Snapchat meer dan 250 miljoen maandelijkse actieve gebruikers heeft, zou voor Snapchatters een effectief hulpmiddel zijn dat ertoe geleid zou hebben dat gebruikers ervan zelfs actiever waren in 'post-pandemie' activiteiten dan niet-Snapchatters: zoals eten in restaurants (45% tegen 41%), winkelen in fysieke winkels (40% tegen 29%), het bezoeken van films en theater (37% tegen 25%) en het deelnemen aan grote evenementen (35% tegen 27%).

44% van de Snapchatters zou volgens het bedrijf aangeven dat: ‘De kaart helpt mij plaatsen om mij heen te ontdekken waar ik in geïnteresseerd ben’ en  ‘De kaart helpt mij tijdens het beslissen naar welke plaatsen ik moet gaan, op basis van waar mijn vrienden zijn geweest.’

Lees ook: De social platformen staan onder druk. Braaf Snapchat lanceert eerste B2B-campagne

Plaats als eerste een reactie

Advertentie