Na Pokémon Go wordt Harry Potter de tweede AR mainstream hit

Alles Augmented #16 ūüĒ•Tweewekelijks het laatste nieuws over augmented reality.

1. Bose AR is het eerste spatial audio platform met eigen hardware en apps

Bose AR is het augmented audioplatform dat Bose levert met de AR-audiobril Frames. AR-audio, ook wel spatial audio genaamd, is AR zonder beeld. Tijdens SXSW werden de eerste AR iOS apps voor deze bril van Bose gepresenteerd, zoals de audiogame Komrad AR, de golf-app Golfshot, Otocast (audio tours) en Naviguide (navigatie). Met de app Traverse verplaatst het geluid je door de ruimte en tijd. De ene keer sta je met Elvis Presley in een geluidsstudio in 1969, de andere keer land je op Mars. De app is ontwikkeld door Vrai Pictures van Jessica Brillhart voormalig lead VR filmmaker van Google.

Advertentie
Traverse, by VRAI Pictures

2. Tekenen in AR met meer mensen op meer locaties

Het tekenen en cre√ęren in de virtuele ruimte zoals je doet met de VR-appsTilt Brush en Quill, vind ik altijd enorm inspirerend. Nu is er eindelijk een goede AR-app voor de Magic Leap waarmee dit ook kan. Het toffe aan¬†Spatiate¬†is¬†dat je dit met anderen doen. Niet alleen met¬† andere Magic Leapers, maar ook met mensen die de app draaien op¬†Hololens of¬†iPhone. Zo kan je¬†virtueel in de woonkamer met mensen over de hele wereld en aan √©√©n tekening werken. Wauw.

Spatiate Teaser

3. AR ontwikkel je zonder regel code met Torch

Torch¬†is een app waarmee je¬†zonder een regel code te hoeven schrijven een AR-ervaring kan bouwen. De app werd een jaar geleden gelanceerd (lees ook¬†blog 1,¬†blog 2¬†en¬†blog 3) en is sindsdien steeds verder uitgebreid. Het is echt drag¬†and drop. waarbij je¬†gebruik kan maken van bekende platformen met 3D-modellen zoals Google Poly en Sketchfab. Ik heb er al mee ge√ęxperimenteerd en vond het heel tof, maar miste occlusion: dat virtuele objecten ook echt achter fysieke objecten kunnen zitten.

Maar ze zijn nu dus een samenwerking met een van mijn favoriete AR start-ups 6D aangegaan. Met de software van 6D maak je met je smartphone een 3D kopie van de ruimte om je heen. Daarbij werkt occlusion, maar kunnen. virtuele objecten ook in een ruimte blijven als je bijvoorbeeld de app opnieuw opent. Lees er meer over en probeer Torch uit.

6D, New Developer Platform for AR

4. Na Pokémon Go wordt Harry Potter de tweede AR mainstream hit

Na het grote succes van Pokémon Go komt Niantic binnenkort met een nieuwe AR game Harry Potter: Wizards Unite. Ze hebben onlangs nieuwe beelden gereleased en kan je aanmelden voor de Android  pre-order. Net als Pokémon Go speel je het spel in de fysieke wereld en moet je als beginnend tovenaar de Foundables verzamelen. Gaandeweg leer je steeds meer toverspreuken om ze te verzamelen en kan je tegen andere spelers duelleren. De trailer ziet er goed uit en met zoveel Harry Potters fans wereldwijd moet dit wel een hit worden.

HARRY POTTER: WIZARDS UNITE

5. Designen voor AR doe je zo, lessen van een designer van Unity

Bushra Mahmood is designer bij Unity, het platform om 3D experiences te bouwen. Veel AR apps worden in Unity ontwikkeld en daarom heeft zij een superhandige serie van op dit moment 4 blogposts (de 5e komt er aan) geschreven over het designen voor AR. Wat zijn de mogelijkheden, waar moet je op letten met designen en welke tools kunnen je daar bij helpen? Echt een volledig verhaal. Een andere interessante post van haar is dit blog over de hard - en software die je nodig hebt voor mobile AR.

AR design

Lees meer en schrijf je in

Lees ook eerdere 'Alles Augmented' posts of schrijf je in voor mijn tweewekelijkse AR nieuwsbrief.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie