Team5PM lanceert tak voor YouTube-advertising

Adverteerders laten volgens 5PM data-driven YouTube- advertising-mogelijkheden nog onbenut.

Team5pm heeft een eigen gespecialiseerde YouTube-advertisingtak ingericht. Team5pm ziet dat de mogelijkheden van het platform door adverteerders nog steeds voor een groot deel onbenut blijven. Volgens de oprichters van het bureau zien merken YouTube nog te vaak als bijproduct en gooien mediabureaus het op één hoop met onlinevideo. 

Ronen Wolf: 'YouTube biedt adverteerders het massabereik van TV gecombineerd met de diepte van onlinedata en targeting. En toch wordt door het overgrote deel van media-inkopers ingekocht op oude TV-doelgroepen, zoals Boodschappers 20-49. Een enorme gemiste kans. Het is daarom tijd voor disruptie.Naast dat YouTube het grootste VOD-platform ter wereld is op mobiel, tablet en desktop, is het platform in de VS-marktleider op Connected TV en gaat daarmee Netflix op het grote TV-scherm voorbij. 34% van de gebruikers kijkt YouTube-content op TV, een trend die ook in Nederland te zien is.  

Less Goes leidt de advertising tak. Hij zegt: 'YouTube is niet langer het platform waar je alleen maar de doelgroep bereikt, maar waar je ook een belangrijke rol kan spelen in de consideration en conversion fase. Het platform groeit ontzettend hard en blijft dit naar verwachting de komende jaren nog doen, kijkend naar de wereldwijd stijgende ad-spend van adverteerders.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie