Trends binnen het marketing- en communicatievak die waardevol zijn voor jouw organisatie

De marketingwereld verandert constant. Karin Zoetemeyer (SRM), vertelt over trends en welke opleidingen daar bij aansluiten

De marketingwereld verandert constant. Daarom is het voor elke marketeer belangrijk om up-to-date te blijven. SRM wijzigt het opleidingsaanbod zodra er nieuwe ontwikkelingen binnen het vak zijn. Karin Zoetemeyer, programmamanager van SRM, vertelt over een paar nieuwe trends en de opleidingen waarbinnen deze centraal staan. 

’Geautomatiseerde chatbots worden ook steeds meer ingezet

‘’In het nieuwe aanbod van SRM heeft de ‘voice assistent’ een prominente plek gekregen. Veel mensen kennen Google Home en Alexa wel. Google heeft onlangs bekendgemaakt 500 miljoen gebruikers van Google Assistent te hebben bereikt. Via voice worden vooral open vragen gesteld. In Amerika is de voice assistent al een groot begrip, maar ook in Nederland wordt hij steeds meer gebruikt door verschillende organisaties. Denk aan Albert Heijn, waar je boodschappen kunt doen door simpelweg op te noemen wat je nodig hebt. En ook Domino’s maakt hier nu middels een app gebruik van. Tijdens de training Voice Assistents Fundamentals ontdek je de ins en outs van het opkomende vakgebied en krijg je inspiratie voor de toepassing ervan binnen jouw organisatie.’’

‘’Geautomatiseerde chatbots worden ook steeds meer ingezet, zodat klantenservicemedewerkers zich beter kunnen focussen op complexe vragen. Key to succes: een bot die de juiste antwoorden op de vragen van klanten geeft, de merkidentiteit weerspiegelt en de gewenste tone of voice heeft.’’

‘’Waar we niet meer om heen kunnen, zijn big data. Die zijn zeer waardevol om de juiste beslissingen te nemen, ook voor de marketing en -communicatieprofessional. Door big data te analyseren, ontdek je hoe je de doelgroep zo goed mogelijk kunt bereiken en tot conversie laat overgaan. Of het nu om je product, webdesign of content gaat. Het is eigenlijk niet meer dan noodzakelijk om je hierin te verdiepen, zodat je data echt bruikbaar kunt maken.’’

‘’Verder blijven de social media volop in ontwikkeling. Zo veranderen de behoeften van je volgers: mensen willen nu meer dan ooit echte, oprechte content zien. Bovendien wordt de interactie met de doelgroep steeds belangrijker. Een platform als TikTok kun je bijvoorbeeld goed kunt inzetten voor een jong publiek. Verder vindt e-commerce meer en meer plaats via social media. SRM biedt verschillende socialmediatrainingen waarin de laatste trends uitgebreid aan bod komen.’’

Meer weten?

SRM biedt een breed aanbod van opleidingen en trainingen op het gebied van Online, Marketing en Communicatie. Of je nu pas start in het vak of op senior niveau werkt, er zit altijd wel een opleiding of training voor je bij. Bekijk het vernieuwde opleidings- en trainingsaanbod van SRM en ontdek hoe je de verschillende trends kunt inzetten binnen jouw werk.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →